EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети / Организация на събитие

Вземи в gLOG
27 Август 07, 13:46 / Автор: Евгений Тодоров
PR по български
Нека столичните PR- специалисти да не подценяват провинциалните медии. И те вече нахитряха.

За да не обидя колегите – пиар специалисти, правя веднага уговорката, че в изложените по-долу примери визирам само една част от пиара – медийния. И то лошия. Сигурно има и по-добър.

Като управляващ една провинциална телевизия почти всяка седмица се налага да проиграя една и съща сценка.

ПЪРВИ ЕПИЗОД

Звъни телефонът. Нежен дамски глас пита кой е управителят. Секретарката казва името и адреса.

ВТОРИ ЕПИЗОД

Пристига покана – примерно за откриване нов цех на фирмата Х.


ТРЕТИ ЕПИЗОД

Отново звъни телефонът. Нежен дамски глас търси вече управителя. В някои от случаите гласът си признава, че е представител на пиар агенция, в други – прескача този момент или се представя от името на фирмата Х –виновник за събитието.След като се свърже с управителя, гласът пита дали е получена поканата. След това с възможно най-благоразполагащата интонация пита дали ще има присъствие на събитието.Обикновено аз отговарям “Не”.Оттук нататък има различни варианти.

ПЪРВИ ВАРИАНТ

Пиар специалистката започва пламенно да обяснява как на събитието ще присъстват кметът и областният управител. С което направо обижда всяка частна медия, тъй като тя е не длъжна да ходи подир гъза на кмета и областния управител. Да не говорим, че в повечето случаи те и не идват. По-често ходят на такива церемонии преди избори. Но тогава пък медиите не ходят никъде без пари.

ВТОРИ ВАРИАНТ

Пиар специалистката след кратко объркване задава въпроса “Защо?”И тогава аз й обяснявам, че безплатни репортажи правим само за “наши приятели”. “Сега ще проверя в компютъра” – лъжа по сценарий, защото наизуст знам кои са приятелите, и след малко констатирам, че посочената фирма я няма в приятелския списък и без пари работата не става.

ПЪРВО ПРОДЪЛЖЕНИЕ

След като разбира, че става дума за пари, пиар специалистката трака телефона и тръгва да звъни на следващата медия – белким я прилъже.

ВТОРО ПРОДЪЛЖЕНИЕ

Пиар специалистката делово пита каква е тарифата и в повечето случаи се разбираме.

ТРЕТО ПРОДЪЛЖЕНИЕ

Пиар специалстката тъжно признава, че бюджетът е изчерпан.

ИЗВОДИ

Нека столичните пиар специалисти да не подценяват провинциалните медии. И те вече нахитряха и поне на фирмени тържества от типа “откриване на нов цех” не ходят без пари. Още повече, че ако се излъжат да отидат, виждат с очите си що пара е хвърлена на пиар агенцията – за кетъринг, балони, певци и какво ли още не. А им е досвидяло за 200-300 лева за един репортаж.Така че дайте да си говорим делово, а не да се агитираме.

Информация на bgfactor.org

Източник: Интернет Медия БИГ.БГ


Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.0844