EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети / Организация на събитие

Вземи в gLOG
27 Януари 07, 23:46 / Автор: Лора Ханджиева, Евентис
Как да ангажираме знаменитости за специални събития
Знаменитостите винаги са добра идея – независимо дали искате да повеселите служителите и клиентите, или да привлече вниманието на медиите – добрият резултат е гарантиран.

Няма съмнение, че участието на знаменитости в специални събития и PR кампании има редица предимства. Те привличат интереса на медиите, осигуряват спонсори, придават допълнителен шум и блясък на проявата. Известните личности обаче могат да създадат и допълнително работа и дори проблеми на организаторите.

Много хора, на които им се е налагало да работят със знаменитости от шоубизнеса, могат да ви разкажат страховити истории за преживяванията около ангажирането на "звездата". Истината е, че успешната комуникация и работа с тях изискват сериозно проучване, търпение и дипломатичност. Бакалавър по психология също помага.

Погледнете на нещата като "звезди"

Преди да предложите на една знаменитост да участва във вашето събитие, трябва сами да си отговорите на въпроса: какво ще спечели "звездата" от това, защо й е да го прави? На всички ни се иска да вярваме, че известните хора се ангажират с каузи, защото наистина вярват в тях и ги подкрепят. Това в определени случаи е така, особено, когато въпросната знаменитост е имала личен досег с проблемите, които третира каузата -  участие в кампания за борба с определено заболяване и т.н.  

Истината е обаче, че за повечето от известните личности мотивацията идва от други фактори. Най-често това са парите. Най-добре е да се подготвите да платите солиден хонорар. Подаръците още на ниво покана също са добра идея, защото и знаменитостите обичат да получават подаръци.

Ако бюджетът ви е ограничен обаче, ще ви трябват повече добри идеи и търпение да преговаряте. За да ги убедите, може да наблегнете на очаквания голям медиен интерес към проявата. В този случай звездата и събитието взаимно си осигуряват PR.  Изявата в публичното пространство по конкретен повод е възможност за "звездата" да промени своя имидж, ако става въпрос за спортно или особено престижно събитие.

Веднъж след като сте осигурили знаменитост за събитието, трябва да подготвите списък на възможните въпроси и отговори относно нейното участие – от часа на пристигане до приключване на ангажимента.

Работата със знаменитости може да се окаже особено трудна, ако те се почувстват неуверени относно участието им. Най-добрият начин да избегнете това е да им демонстрирате, че сте наясно с всеки детайл от тяхната роля и сте предвидили всеки възможен въпрос като: В колко и къде пристигам? Кой ме посреща? На кого звъня, ако закъснявам? Къде се преобличам? Кога пристигат журналистите?

Важно е поне седмица преди проявата да предоставите подробен сценарий и ако е необходимо, да напишете примерни реплики, въпроси и отговори. Най-важната информация е: име и цел на събитието или кампанията, имената на фирмата или продукта и особености в произнасянето им.

Ако спечелите доверието на знаменитостите и те чувстват, че някой се грижи за тях, ще ви бъде много по-лесно да ги накарате да работят добре за вашата кауза.
Не прекалявайте с грижите все пак. Когато усетят повече внимание, знаменитостите стават прекалено уверени и подхождат несериозно към поетия ангажимент. В случаите, в които сте ангажирали "звезда" срещу съответен хонорар, може твърдо да поставите вашите изисквания. За целта е задължително да сключите договор, в който да посочите начален и краен час на участието, размера на хонорара, начин на плащането и съответните неустойки. Договорът ще ви гарантира, че "звездата" няма да провали събитието, като се откаже в последния момент или закъснее. Това е особено важно за активните сезони за събития – по време на коледните партита например  е характерно артисти, музикални групи и изпълнители да поемат повече от един ангажимент на вечер и да се опитват сами да си определят условията на участие.

Работата с българските звезди е разнообразна откъм емоции и хонорари. Ангажирането на някои знаменитости, най-често музикални групи, е хазартно преживяване от гледна точка на това, че никога не може да бъдете сигурни кога ще се появят и колко време ще останат... трезви. Голямата изненада идва от фронта на попфолк знаменитостите, които са дисциплинирани и точни.

Знаменитостите винаги са добра идея – независимо дали искате да повеселите служителите и клиентите, или да привлече вниманието на медиите – добрият резултат е гарантиран. И ако подходите с търпение и усмивка, ще си осигурите приятни изживявания... в компанията на звезди.

Източник: Marketing Avenue


Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1093