EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

Успешни СЪБИТИЯ / Предстоящи бизнес събития

Вземи в gLOG
27 Май 10, 17:39 / Автор: EventsTeam
Онлайн дискусия на тема: „Законовите доспехи на е-mail маркетинга“, 1.06.2010 г.
Основните акценти на виртуалната среща са: Как законът интерпретира „непоисканото търговско съобщение” и кога и как електронният маркетинг става наказуем?; Има ли разграничение между получаването на е-търговски съобщения на личната и служебна поща в българското законодателство и регулаторна практика?; Публичен ли е публичният е-регистър на електронните адреси? Какви са стъпките за улесняване на достъпа до него?
На 1 юни 2010 г. ICT Media организира онлайн дискусия под наслов „Законовите доспехи на е-mail маркетинга“. Уебинарът, който ще започне в 11.00 ч., ще бъде посветен на Закона за електронната търговия и отражението му върху потребителите и бизнеса в частта, свързана с изпращането и получаването на непоискани търговски съобщения.

Основните акценти на виртуалната среща са:

 - Как законът интерпретира „непоисканото търговско съобщение” и кога и как електронният маркетинг става наказуем?
 - Има ли разграничение между получаването на е-търговски съобщения на личната и служебна поща в българското законодателство и регулаторна практика?
 - Публичен ли е публичният е-регистър на електронните адреси? Какви са стъпките за улесняване на достъпа до него?

В дискусията ще участва представител на Комисията за защита на потребителите, която упражнява цялостен контрол за спазването на ЗЕТ и на Наредбата за водене на електронен регистър на електронните адреси на юридическите лица, които не желаят да получават непоискани търговски съобщения. Предвидено е и участие на представители от: Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, Асоциация „Активни потребители”, Фондация “Право и Интернет”, Конфедерация на работодателите и индустриалците в България, Българска асоциация на софтуерните компании, Българска Уеб Асоциация и др.

Дискусионните позиции на участниците ще бъдат използвани в специална тема на в. Computerworld България, а на 17 юни ще бъде организирано обсъждане на живо по време на семинара на ICT Media за уеб в основата на бизнеса - WeBIZ.

Законът за електронната търговия (ЗЕТ) влезе в сила от 24.12.2006 г. Нормативният акт предвиждаше Комисията за защита на потребителите (КЗП) да води електронен регистър на електронните адреси на юридическите лица, които не желаят да получават непоискани търговски съобщения, по ред, определен с наредба на Министерския съвет. Въпросната наредба, според ЗЕТ, кабинетът трябваше да приеме в срок 6 месеца от обнародването на закона в "Държавен вестник“ - какъвто беше и срокът за влизане в сила на самия нормативен акт.

Това обаче не се случи чак до 30 септември 2009 г., когато правителството одобри Наредба за водене на електронен регистър на електронните адреси на юридическите лица, които не желаят да получават непоискани търговски съобщения. Решението – макар и с почти 3 години закъснение, най-после отвърза ръцете на КЗП и й даде шанс да води въпросния е-регистър и да започне да изгражда административен капацитет и юридически опит в прилагането на законодателството. Идеята беше базата данни да защити компаниите от обстрелването им с нежелани съобщения на електронните им пощенски кутии. Стимул за фирмите е и че за вписването в публичния регистър не се заплащат никакви такси.

За справяне с новите отговорности, в КЗП беше създадена нова дирекция - „Информационна сигурност и защита на потребителите в интернет”, на мястото на друга дирекция, за да не се промени числения състав. Специализираното звено е свързващ елемент между доставчиците и потребителите на електронни услуги. Заложено бе изграждането му да гарантира компетентната и надеждна защита на потребителите, като осигурява необходимата превенция и контрол на електронния пазар.

Ефективно ли е правоприлагането по отношение на непоисканите търговски съобщения в ЗЕС – въпреки 3-годишното закъснение в приемането на Наредбата и 8 месеца след приемането й, и по какъв начин може бизнесът и институциите да обединят усилията си, за да се подобрят механизмите и инструментите за изпълнение на тези актове - това ще бъде фокусът на онлайн дискусията.

Предварителни въпроси можете да зададете на адрес: http://chat.idg.bg/ къдете ще намерите и информация за официалните гости, които ще вземат участие.

За регистрация: https://www1.gotomeeting.com/register/504774416

Източник:
http://chat.idg.bg

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

Коментари
Няма мнения, вашето ще бъде първото.
Добави коментaр 
От:
Коментар:
Въведете кода от картинката в ляво

 
0.1167