EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

Събитийни НОВИНИ / Новини от събития

Вземи в gLOG
14 Октомври 09, 09:47 / Автор: Пламен Русев, etimes.bg
След Webit...
Първият Webit започна в 8:00 на 7 октомври 2009 и приключи в 17:50 на 8 октомври 2009 г.

Източник: http://www.etimes.bg/articles/332/Sled_Webit.html

Първият 
Webit започна в 8:00 на 7 октомври 2009 и приключи в 17:50 на 8 октомври 2009 г.


 
Повече от 4,300 регистрирани посетители (1000 от които от Румъния, Турция, Македония, Гърция, Сърбия, Великобритания, Германия, Франция, Италия, Ирландия и Испания); 49 сесии и дискусионни панели, 55 лектори от цял свят, от които 15 топ лектори, над 120 акредитирани журналисти от 80 медии от България и региона, 24 ТВ камери работещи едновременно, 65 партньори от целия регион – най-големите медийни групи, професионални и браншови организации, големи консултантски и интерактивни компании и 17 изложители (криза е).  Това е равносметката от събитието в цифри. С тези цифри Webit се превърна в едно от най-големите събития в Европа, най-голямото за Централна и Източна Европа за интернет индустрията и най-голямото B2B събитие за Югоизточна Европа.
Какъв е резултата за пазара или по-скоро какви бяха моите лични цели, целите на e-Academy, като организатор на Webit и на нашите партньори?

 
Аз си бях поставил една проста цел – да създадем лице и адекватно отношение към интернет индустрията в България и участниците на пазара. След като повече от 12 години интернет не е само професионално предизвикателство за мен, а и начин на живот, след като аз самият съм лектор на почти всички големи европейски и световни форуми на теми дигитални стратегии, маркетинг и социални медии, след като е-Академия от две години работи в посока треийинги и създаване на е-обучени кадри за интернет индустрията в областите маркетинг, реклама и бизнес в интернет и след като всеки път когато се срещах с потенциални клиенти и партньори се налагаше да започвам от „а и б“ и да обяснявам какво правим и с какво се занимаваме, след като всеки път полагах едни и същи усилия, за да обяснявам, колко ефективни могат да бъдат маркетинг решенията за интернет, след като... Предполагам все неща които са се случвали на всички участници на пазара, реших, че мога да направя друго. Че мога да бъда полезен за целия пазар, като инвестираме в събитие за индустрията, като работим повече от 9 месеца, за да се случи, като събера екип, който да даде всичко от себе си за тази идея, да убедим един по един 65 партньори да застанат зад нас и да подкрепят събитието, като използвам международните си контакти за това да убедя някой от най-ангажираните и известни професионалити (а не лектори!) да дойдат в една никому не интересна страна, представляваща 0,1% от общите бюджети в онлайн реклама в Европа... Реших, че е по силите ми и че си струва да опитам въпреки огромния риск... И така се роди Webit Expo & Conferences.


Доверието на партньорите ни от Югоизточна Европа и присъствието, като лектори, на някои от най-известните специалисти от цял свят в облатите е-маркетинг, е-бизнес, онлайн медии и реклама направиха Webit събитието на индустрията за региона на Югоизточна Европа. Тук е мястото да благодаря на всички тях. Зная, че на никого не му доставя удоволствие четенето на имена на фирми, но за мен това не са имена на фирми, а на визионери, които повярваха в нещо, за което не само че никой не беше чувал и виждал, но и 99% бяха на мнение, че никога няма да се случи. Но ето, че стана.
Моите благодарности към официалните партньори на събитието IAB Europe, представлявано лично от президента г-н Алин Йоро, Световната Мобайл Маркетинг Асоциация, представлявана от Директора за Европа г-н Пол Бърни, официалния ТВ партньор на Webit в България - Нова телевизия, рекламните и медия партньори Impress, Wall, Economedia, Manager, Darik, Investor, Krivicki, signcafe, SEОМ, Аwsum; невероятна подкрепа от Dedrax, Billboard, Metroreklama в България. Медийните ни партньори от Румъния, Сърбия, Турция, Македония, Гърция. Специални благодарности към партньорите ни от Kongresstechnik, които показаха изключителен професионализъм. Не мога да си представя по-професиоанлно свършена работа от тяхната, а съм бил на много конференции по света! Благодарности на SonicAd, Interactive Media Services, които направиха уникалната Webit TV, Mariana Hill Interpretorium,United Partners, Case и много други. Ценим подкрепата на почти всички регионални професионални и браншови организации сред които в България са Българската Уеб Асоциация, Баском, Американската Търговска Камара и др. Благодарности на хотел Даунтаун, който показа едно изключително лице на българския туризъм пред някой от най-взискателните хора в индустрията - лекторите на най-високо ниво от най-големите компании в интернет. Те всички бяха възхитени от обслужването и гостоприемството на Downtown Hotel.
Тук е редно да благодаря на целия екип на design.bg, които създадоха уеб сайта на Webit, цялата система за онлайн разплащания и резервации, дигиталната рекламна стратегия на събитието, планираха и осъществиха кампания в 6 държави и направиха така, че социалните медии да работят за Webit. Моите сърдечни благодарности са за блогърите от региона, които безкористно подкрепиха Webit от самото начало. Благодаря ви за това, че превърнахте Webit в единственото събитие за индустрията в региона. И още благодарности към изложителите, които освен, че повярваха лично на мен и на екипа ни, инвестираха в атрактивни щандове и представяне по време на Webit. Това са EURid, Superhosting, Host.bg, ICN, Space.BG, Travelstoremaker, design.bg, Viscomp, Mirchev ideas, Economedia, Billboard, Impress, StatSoft Bulgaria, Nova TV, Manager, Interactive Media Services.

Друга наша цел беше да създадем отношение към дигиталната реклама, маркетинг и е-бизнес. Да покажем някои от най-големите маркетинг специалисти от Европа и региона, които да споделят опита си с рекламодателите и участниците на дигиталния пазар. Да покажем ефективността на дигиталната среда с цифри и успешни практики и да променим отношението към интернет като към поредния информационен канал. Да покажем и да разкажем, че интернет е среда (не канал), в която хората споделят, създават и комуникират. Че в интернет хората не са наблюдатели (както зрителя пред малкия екран) и следователно традиционни маркетинг похвати не могат да бъдат copy-paste в WEB средата и да бъдат ефективни. Че е нужен нов поглед от страна на рекламодателите, за да може да се възползват от интернет, което неминуемо ще доведе до ръст на интернет индустрията и на всички участници в нея. Искахме да покажем, че интернет не е BTL канал, а оновен канал в интегрираните маркетинг комуникации в Европа и САЩ и че региона не е логично да прави изключение.
Ние от е-Академия сме наясно за нуждата от е-обучени кадри, но пък искахме да покажем и тези, които имат зад гърба си множество успешни кампании и доказани резултати, от които рекламодателите и пазарът могат да се възползват.
Аз имах още една лична цел: да спомогна процеса на приобщаване на България към семейството на IAB Europe. Преди няколко месеца бях обещал на Алин Йоро (Президент на IAB Europe), че ще направя всичко по силите ми да стартираме процеса и, както може би вече сте чули, в рамките на Webit се проведе среща между IAB Europe и поканените представители на рекламодатели, интерактивни агенции и онлайн медии. Бях поканил около 60 професиоанлисти; около 60 професионалисти уважиха поканата ми. Аз съм горд и щастлив, че петте най-големи онлайн медии успяха да тушират своите различия, породени от факта, че са най-големите конкуренти на онлайн пазара и поеха в посока създаване на IAB Bulgaria. Защо е толкова важно това? Доста говорих пред телевизии, радиа, преса и онлайн медии през последните месеци. Дано не съм досадил. Накратко - защото IAB означава правила, правилата създават сигурност, сигурността води до развитие и ръст за всеки един пазар и индустрия. Ето защо вярвам, че всеки, който има здравословно отношение към интернет индустрията следва да подкрепи IAB Bulgaria. Пътя няма нито да е лесен, нито да е кратък, но за сметка на това ще е много сложен. Интересите на много и различни групи следва да се обединят, за да бъде IAB търговска асоциация на целия пазар, в противен случай има реални шансове една отлична възможност създадена от Webit - най-голямото събитие за интернет индустрията за Централна и източна Европа и стиснатите ръце на Нетинфо, Инвестор, Икономедиа, Дир.бг и Дарик Нюз да бъде пропусната. Аз силно се надявам, че липсата на разбиране, компромисност и визия няма да спрат този процес и на следващия Webit ще можем да се поздравим с IAB Bulgaria.

 
Организацията със сигурност винаги може да бъде по-добра. За да направим Webit достъпен за всички се наложи да изобретим един напълно нов бизнес модел за правене на събития. От 49 панела 16 бяха безплатни; всеки посетител можеше да се регистрира безплатно за изложбената част и да резервира места в Главната сцена, Работилницата и Презентационната зала панел по панел. Отделно направихме специални пакети с отстъпка от 50% до Главна сцена, за да могат повече хора да присъстват на всички интересни сесии и панели там. Така създадохме огромно логистично преизвикателство пред самите нас, но пък отворихме вратите на Webit както за начинаещ SEO специалист, работещ все още от къщи, така и за маркетинг  директор на най-голям световен бранд от региона. И двамата дойдоха! Сред гостите бяха маркетинг, бранд и управляващи директори на регионалните представителства на някой от най-големите световни брандове като P&G, Beiersdorf, Henkel, Audi, Coca Cola и десетки други. Заедно с тях на Webit бяха млади и пълни с ентусиазъм хора, които може би ще създадът облика на интернет бизнеса в региона в следващите години. Те се запознаваха, обменяха мисли, създаваха контакти и планираха бъдещи бизнес възможности.
 
Ето това вярвам е и най-големия принос на Webit – създаването на общност от професионалисти от целия регион. Създаването на едно професионално лице на цялата индустрия и място където работни и социални контакти вървят ръка за ръка в посока добавяне на стойност към бизнеса на всеки един. Тази общност е вече и онлайн на сайта на Webit на адресhttp://www.webit.bg/bg/en/community/my_information.html

Всеки може да направи свой профил (ако все още няма) и да започне да създава съдържание. Онлайн общността на Webit е виртуално изложение и всеки който има желание и потребност да бъде забелязан и да представи фирмата си пред потенциалните си партньори може да го направи свободно.


 
И най-накрая два месеца преди Webit с екип от журналисти и хора, които се вълнуват от темата digital сред които Даниел, Ива, Александър, Доротея и др. създадохме медия за интернет индустриятаwww.eTimes.bg

Какво предстои от е-Академия? Следва конференция с името „Измерване на отношението“ с участието на представители на Nielsen Online, Gemius, Synovate и където онлайн и офлайн метриките ще бъдат коментитрани и разисквани с цел облекчаване на процеса по вземане на маркетинг решения. Конференцията ще бъде последвана от няколко дневно обучение на тема метрики и аналитични инструменти и издаване на сертификат от е-Акадмия. Следват конференции и обучения на теми: Управление на репутацията, SEO/SEM, Маркетинг и инструменти за социални медии и др. Общо 6 конференции за следващите 12 месеца. През март ще се проведе Webit Bulgaria – изложение и конференция за българския пазар с лектори от България и няколко гост лектори от Лондон и Берлин. И разбира се през октомври Webit Expo & Conferences за Югоизточна Европа.
Дали ще стане медията на интернет индустриятазависи от това дали сме ви достатъчно полезни и от всички вас - дали ще участвате. Целта ни е на екраните на eTimes.bg да разказваме за успешни практики, да ви правим съпричастни на всички новости в областта на интернет и мобилния маркетинг, рекламата, интернет търговията и е-бизнеса. Разчитаме, че и вие ще ни помогнете като изпращате информация за постигнатите резултати на кампаниите, които сте планирали и осъществили за своите клиенти и за новите инструменти, които сте ползвали или създали. еТimes.bg е също така и възможност да представите своята фирма (ако тя е интерактивна агенция, уеб студио, SEO/SEM агенция или друга компания, която създава маркетинг и технически решения за клиенти). Читатели на eTimes.bg са голяма част от участниците на дигиталния пазар, като наша целева аудитория са също и маркетинг професионалистите, рекламодателите и пр.


 

Още веднъж моите благодарности за всички, които помогнаха да се случи Webit и към вас, които посетихте събитието и бяхте част от него!
Това в общи линии е Webit за мен и екипа ни. А какво беше за вас? Как можем да станем по-полезни и какво да поправим?

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1352