EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

Събитийни НОВИНИ / Прес съобщения

Вземи в gLOG
15 Септември 09, 16:41 / Автор: Viveka Positive Communications
Първите наематели ще влязат в Европейски Търговски Център през януари 2010 г.
Търсенето на нови офисни площи ще се активизира през втората половина на следващата година, казва Таня Косева-Бошова, главен изпълнителен директор на ЕТЦ, в интервю за Colliers Magazine.

София, 15 септември 2009 г. Първите наематели на най-големия офисен център в България – European Trade Center (Европейски Търговски Център), ще влязат през януари 2010 г., съобщи Таня Косева-Бошова, главен изпълнителен директор на ЕТЦ, в интервю за Colliers Magazine.

Първите две  сгради на офисния център, който  се изгражда на бул. „Цариградско шосе”  в общ комплекс с Карфур Цариградско  мол, ще бъдат готови през декември тази година. Наематели в тях ще бъдат Виваком и Карфур – със съответно 23,000 м2 и 6,700 м2 наета площ. Договорът, подписан с Виваком, е най-големият договор за наем на офис площи на българския пазар. Останалите сгради ще бъдат готови през първата четвърт на 2010 г.

Европейски  Търговски Център индикира качествено ново развитие в сегмента на офисните площи, коментира Таня Косева-Бошова. Той е лесно достъпен от центъра благодарение на новоизградения тунел под булевард „Цариградско шосе”. Проектът има предимството да бъде в непосредствена близост до най-големия шопинг мол в страната - Карфур Цариградско мол. Не на последно място, ЕТЦ се характеризира с  отлично качество на предлаганите офисни помещения.

Според Таня Косева-Бошова търсенето на нови офисни площи ще се активизира през втората половина на следващата година. Икономическата ситуация принуди компаниите да преосмислят нуждите си и да оптимизират своите офис помещения и разходи, коментира тя. „Много от фирмите разбраха, че работят в остарели офиси, чието пространство не е добре планирано и често е с високо енергийно потребление. Осъзнаха, че плащат повече, отколкото получават. Това постепенно ще доведе до по-активно търсене на нови офис площи през втората половина на годината. Появата на първите знаци на съвземане от кризата в САЩ и Европа допълнително ще усили този процес, тъй като голяма част от наемателите са мултинационални компании и решенията се взимат от техните централи”, казва главният изпълнителен директор на Европейски Търговски Център.

Европейски  Търговски Център се състои от пет клас А офис сгради с обща РЗП от 70,000 кв. м. Сграда А доминира околността с впечатляващите си размери и архитектура. Това ще бъде първата голяма сграда, която забелязват пристигащите от Летище София и магистрала Тракия, което я прави своеобразен портал към столицата. Размерът и разположението на сгради B, C, D и E ги прави подходящи за големи корпоративни и административни офиси.

Инвеститор  на проекта е „Европейски търговски  център” АД, проектант е „АС  – Илиев”, строителните работи се извършват  от водещата международна компания TERNA, а проектният мениджмънт е поверен на SAVANT. Ексклузивен консултант е Colliers International, България - лидер на пазара на услуги в областта на недвижимите имоти. Общият размер на инвестицията е 70 милиона евро. 

По-долу следва пълния текст на интервюто в Colliers Magazine – издание на водещата международна консултантска компания  Colliers International, България.  

Интервю с Таня Косева- Бошова, главен изпълнителен директор на Европейски Търговски  Център

Г-жо Бошова, поздравления за новата Ви позиция  на главен изпълнителен директор на Европейския Търговски Център. През последните шест месеца се наблюдава значителен ръст в броя на свободни офиси. Много големи проекти са в процес на изграждане, а усвояването спада. Какво ви кара да бъдете сигурни в успеха на Европейския Търговски Център (ЕТЦ)? 

Европейският  Търговски Център, който е най-големият офисен център в строеж в България, индикира качествено ново развитие в сегмента на офисните площи и показва, че пазарът е узрял за такива проекти. ЕТЦ има отлично местоположение, намира се на най-важната пътна артерия в София. Той е лесно достъпен от центъра, благодарение на новоизградения тунел под булевард „Цариградско шосе”. Проектът предлага уникална синергия с най-големия шопинг мол в страната - Карфур Цариградско мол. Не на последно място, ЕТЦ се характеризира с отлично качество на предлаганите офисни помещения.

Кризата и  липсата на банково финансиране  е причина от пазара да се изтеглят доста непрофесионални предприемачи, които го заливаха с все повече и повече проекти. Ситуацията ефективно ограничи предлагането на такива сгради, принуди компаниите да преосмислят нуждите си и да оптимизират своите офис помещения и разходи. Много от фирмите разбраха, че работят в остарели офиси, чието пространство не е добре планирано и често е с високо енергийно потребление. Осъзнаха, че плащат повече, отколкото получават. Това постепенно ще доведе до по-активно търсене на нови офис площи през втората половина на годината.  Появата на първите знаци на съвземане от кризата в САЩ и Европа допълнително ще усили този процес, тъй като голяма част от наемателите са мултинационални компании и решенията се взимат от техните централи.

Кои наематели вече са избрали Европейския  Търговски Център?

Първите ни наематели са Виваком и Карфур – със съответно 23,000 м2 и 6,700 м2 наета площ. Интересен факт е, че договорът, подписан с Виваком през януари тази година, е най-големият договор за наем на офис площи на българския пазар. В момента финализираме преговорите с няколко компании, които тясно работят с Виваком или са наематели в мола – такива, които искат да се възползват от възможността за взаимодействие с останалите фирми в този голям проект.

Какви са следващите етапи  на проекта?

Грубият строеж на петте сгради е завършен и красивата  фасада е поставена. В момента работата ни е фокусирана върху довършителните дейности. Първите две сгради трябва да са готови през декември 2009 г. и януари 2010 г., когато ще се нанесат Виваком и Карфур. Останалите ще бъдат готови през първата четвърт на 2010 г. Съвсем скоро ще имаме и завършен модел на офис, благодарение на който потенциалните ни клиенти ще имат възможност да видят как всъщност ще изглежда работното им място.

Имате забележителен опит в сектора на недвижимите  имоти – както  като предприемач, така и като консултант. Кой е най-важният урок от бизнеса, който ще пренесете и в Европейския Търговски Център?

Най-важният  урок е, че светът и икономиката се променят твърде бързо и драматично напоследък и ние трябва да реагираме адекватно. Сега повечето от участниците на пазара осъзнават какво означава да си подготвен за различните предизвикателства – от бързия растеж, през кризата, до възстановяването.

От  гледна точка на предприемач, каква е перспективата за пазара на офиси през 2010 г.?

Смятам, че най-лошото премина – под думата “лошо” визирам трусовете в икономиката. През първите месеци на годината всички компании бяха във фазата на изчакване, защото не знаеха какво ще се случи с глобалната икономика и с тях самите. В момента повечето фирми се намират в напреднал етап от работата по преструктурирането си, някои са освободили служители, други са съкратили бюджетите си. Важното е, че компаниите вече имат ясен план как да процедират и как да преодолеят този труден период. Да, доста от тях полагат усилия за бъдещо намаляване на цените и оптимизиране на разходите. Това е напълно постижимо, ако се пренесат в нов, добре планиран и поддържан офис като тези в Европейски Търговски Център. 

Източник:
Viveka Positive Communications


Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1253