EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети / Организация на събитие

Вземи в gLOG
27 Август 09, 12:52 / Автор: Поли Козарова, Маркетинг буркан
Отиват ли си изложенията?
Днес, във времето на една от най-мащабните икономически кризи, обхващали света, когато се свиват всички разходи, и в епохата на всеможещия Интернет, изложенията като че ли загубват своя смисъл.
Изложенията са много стара форма на установяване на бизнес контакти, която може би произхожда от пра-старите панаири.

Самата аз съм участвала и подготвяла участието на различни фирми в над 20 изложения в България и чужбина. Знам колко мисъл, усилия и време са необходими, за да може едно изложение да е успешно. Знам колко трудно понякога е да си измери ефекта от участието в изложение.

Днес, във времето на една от най-мащабните икономически кризи, обхващали света, когато се свиват всички разходи, и в епохата на всеможещия Интернет, изложенията като че ли загубват своя смисъл.

И все пак – отиват ли си изложенията?

Има някаква магия в изложенията – Парижкото изложение преди един век е събрало 35 милиона посетители, рекорд, който над 60 години е останал ненадминат. Всички знаем за силата и привлекателността на германските изложения в областта на машиностроенето, химическата индустрия и новите технологии, на италианските изложения за текстил, мебели и автомобили…

Защо смятам, че е рано да забравим за изложенията?
  • Изложенията са важно място за установяване на дългосрочни бизнес контакти. Това са средища, които привличат участници и посетители от различни страни. . Човек има възможност да срещне огромно множество качествени потенциални клиенти и партньори за кратък период от време. Всяка фирма отива с най-добрите си експонати и с идеята да представи най-новите и перспективни проекти и продукти. В този смисъл, всичко което човек вижда на изложението, е предвестник на новите тенденции в даден бизнес. Особено фокусираните браншови изложения са много полезни – те са своеобразен индикатор на пазара утре.
  • За мен винаги е било много интересно да наблюдавам как конкурентите участват в изложение. Това е много полезен начин за проучване на конкуренцията – какви продукти и услуги предлага, как го прави, как рекламира, как работят маркетьорите и търговците й, как си взаимодействат с останалите отдели – един безценен опит, който иначе остава зад кулисите.
  • Времето, което една фирма прекарва на изложението, е посветено само на него. Обикновено атмосферата е такава, че изложителите забравят за ежедневните си задължения, които доста често им пречат да се фокусират върху важното. Фокусът е само върху създаването на добри бизнес взаимоотношения с перспектива, това е единственото занимание!
  • Според мен директните срещи и разговори все още трудно могат да бъдат изместени като най-достоверният източник на информация и начин за установяване на доверие между две бизнес страни, въпреки възможностите на съвременните Интернет и комуникационни технологии! 
  • Особено в производствени сектори като мебелостроене, хранителна инудстрия, машиностроене, за да вземе човек добро решение за правене на бизнес с дадена фирма, е необходимо да има директна възможност за оценка на предлаганите продукти. 
А вие как смятате? Правят ли съвременните технологии излишни изложенията?

Оригинална публикация: 
www.marketingburkan.com/archives/3934

Източник:
Маркетинг буркан, блог за маркетинг, реклама и мениджмънт


Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.0909