EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети / Организация на събитие

Вземи в gLOG
30 Май 09, 11:03 / Автор: Никола Марков, Eventis
Събитиен маркетинг по време на криза или как да прескочим бариерата с партньорство и „зараза”
Тенденции при събитийния маркетинг по време на криза.
Има много материали за това какво е събитиен маркетинг и какви са неговите разновидности. Затова ще пропусна увода. По-скоро бих искал да обърна внимание на явлението, което мнозина са приели да наричат „криза” и на начина, по който това явление се отразява върху организирането на събития и изобщо – върху всяка форма на общуване, свързана със събития.



Нека погледнем на ситуацията от по-друг ъгъл. Защо да не приемем, че кризата в България е една добра възможност за развитие на събитийния маркетинг? Сега ще поясня.

Клиентите

притеснени от паниката-царица, започват да изискват от агенцията партньор повишаване на ефективността срещу по-малък ресурс. Всъщност, ресурсът не е съществено намален...Просто вече го няма „либералното” бюджетиране, така характерно за последните няколко години. И нашите клиенти очакват качествено използване на всеки даден лев.

Преразглеждат отново и отново възвръщаемостта и ефективността на дейностите и изискват от своите агенции гъвкавост и настройка според търсените резултати. Когато не са убедени в необходимостта от даден канал или кампания, те просто отказват да ги финансират и това е устойчива тенденция.

Агенциите

от своя страна, ако искат да останат конкурентноспособни, започват първо да изискват повече от своите подизпълнители - по-адекватни отстъпки, по-богат асортимент, по-добро качество на изпълнението, т.е. подобряват връзката с подизпълнителя. Второ, проявяват стремеж да предлагат на клиентите си все по-функционални идеи. Вече не е достатъчно идеята да е просто оригинална. Факторът, който повишава коефициента на полезност на една концепция, се нарича заразителност. Колкото по-увличаща и въздействаща е една идея, едно събитие, една комуникация, толкова по-голяма е нейната възвръщаемост. Всеки от нас може да изброи няколко кампании, които са му направили впечатление и които едва ли някога ще забрави. Но по-важното е да не забрави продукта, показан в кампанията. Факторът „зараза” е силно оръжие в ръцете на комуникатора. Позволява му да се изправи пред клиента и да каже: „Хората още помнят макета на Renault Clio, който беше прикрепен към велосипед и преминаваше през кръстовищата с лекота, докато всички шофьори в задръстванията му завиждаха. Хората още помнят света на Milka, който направи децата им щастливи".

Креативността

винаги се е стремяла да бъде “заразна”, ще кажете вие. И ще бъдете напълно прави. Просто сега, когато кризата е повече отвсякога в главите на хората, тази заразителност придобива друго измерение. Необходим е един по-различен поглед върху начините за нейното използване. Ударението трябва да бъде изместено от „ако направим еди-какво си, то ще се хареса на клиента” върху “какво трябва да направим, за да впечатлим потребителя, как да променим разговора между него и продуктите на клиента?”

Друга тенденция в събитийния маркетинг, която все по-бързо набира популярност сред компаниите-клиенти, е стремежът да установят партньорство с други компании, пък било то и на бартерни начала. Това се оказва примамлива възможност за двете страни, тъй като им позволява с намален ресурс да постигнат съществено присъствие на правилните места.

И двете описани тенденции водят до своеобразно раздвижване на българския комуникационен пазар. Всички знаем, че има още много какво да се желае, както от агенциите, така и от клиентите. Ако достигнем до момент, в който клиентите знаят какво искат, а агенциите знаят как да им го дадат и ефектът върху аудиторията е задоволителен, кризата ще се окаже нещо много положително.

Източник:
Marketing Avenue

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

Коментари
Няма мнения, вашето ще бъде първото.
Добави коментaр 
От:
Коментар:
Въведете кода от картинката в ляво

 
0.0921