EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

Събитийни НОВИНИ / Прес съобщения

Вземи в gLOG
28 Април 09, 16:52 / Автор: EventsTeam
Студенти представиха двата български автомобила за SHELL ECO-MARATHON 2009
Остават само 9 дни до юбилейното 25-то издание на Shell Eco-marathon Европа. Тази година България ще бъде представена от два отбора – на Техническия университет – София и на Техническия университет – Варна, които ще се състезават в двете основни категории – „Прототипи” и „Градски тип”.
София, 28 април 2009 г. – Остават само 9 дни до юбилейното 25-то издание на Shell Eco-marathon Европа. Тази година България ще бъде представена от два отбора – на Техническия университет – София и на Техническия университет – Варна, които ще се състезават в двете основни категории – „Прототипи” и „Градски тип”. 

Студенти представиха двата български автомобила за SHELL ECO-MARATHON 2009, 28.04.2009 г.

Днес студентите представиха своите еко автомобили на официална церемония пред медиите в Техническия университет – София. Българските отбори ще се състезават с още 207 отбора от Европа, Северна Африка, Близкия изток и Азия. Между 7 и 9 май на пистата EuroSpeedway в Лаузиц, Германия ще победи автомобилът, който измине най-голямо разстояние с най-малко количество гориво, като отдели възможно най-малко вредни емисии.

„Икономията на гориво, намаляването на емисиите въглероден диоксид, развитието на алтернативните горива и на иновативните технологии са в основата на справянето с предизвикателството на устойчивата мобилност – предизвикателство, пред което Shell Eco-marathon се изправя от създаването си. Радвам се, че тази година в Shell Eco-marathon ще участват два български отбора, тъй като тя е юбилейна за състезанието”, коментира участието на двата отбора Камелия Славейкова, Изпълнителен директор на Shell България.

Автомобил на Технически университет – София

Отборът на Технически университет – София продължава участието си в Shell Eco-marathon 2009 отново в категорията „Градски тип”. Автомобилът Pia отразявя идеите на студентите за компактно, икономично, удобно и атрактивно превозно средство с перспектива за масово ползване в градска среда.

„За да отговорим на най-голямото предизвикателство на Shell Eco-marathon – постигането на максимална енергийна ефективност, и тази година избрахме хибридно задвижване - електродвигател и бензинов двигател”, сподели капитанът на отбора Желязко Картунов.

Pia се задвижва от едноцилиндров двигател с вътрешно горене Honda, електродвигател, ултракондензатори и генератор за тяхното зареждане. За да се олекоти конструкцията с цел нисък разход на гориво, шасито е изработено от дуралуминиеви профили, които съчетават здравината на стоманата и лекотата на алуминия. Използвани са олекотени спирачни дискове за допълнително намаляване на теглото. Автомобилът може да развие скорост от 50 км/ч като изразходва приблизително 0,7 литра на 100 км.

Рia се отличава с ергономична обтекаема форма, съчетание на зелен гланц и черен мат, контраст между гладки и грапави повърхности, футуристични линии и ретро елементи. За да се намали въздушното съпротивление и разхода на гориво, автомобилът е съобразен с изискванията на аеродинамикатa.

Автомобил на Технически университет – Варна

Осем студенти от специалност „Транспортна техника и технологии” на Технически университет – Варна ще дебютират на европейския Shell Eco-marathon 2009 в категорията „Прототипи”. Отборът е проектирал футуристичен автомобил от стомана, алуминий и фибромат. Наречен е Морски дух и има аеродинамична обтекаема форма с дължина над 2 м. Прототипът е с 3 колела, задно предаване и верижно задвижване. Има едноцилиндров, четиритактов двигател с въздушно охлаждане. За да се отговори на изискването за енергийна ефективност на Shell Eco-marathon, моторът е конвертиран специално да работи с втечнен въглеводороден газ (пропан-бутан).

Морски дух може да измине 1580 км самo с 1 л гориво. Автомобилът развива скорост от 40 км/ч, като отделя десет пъти по-малко въглероден диоксид в сравнение със стандартен бензинов автомобил.

Отборът на Технически университет – Варна кандидатства за награди в категориите „Сигурност” и „Отборен дух”.

Президентът на Европейската Комисия подкрепя Shell Eco-marathon

Днес Shell обявява и патронажа на Жозе Мануел Барозу, Президент на Европейската комисия, на 25-тото юбилейно състезание Shell Eco-marathon Европа 2009. Подкрепата на президента на ЕК отразява значимостта на Shell Eco-marathon Европа като ключово европейско образователно събитие, което дава шанс на младите инженери да търсят нови решения за енергийно-ефективната мобилност.

За България патрон на инициативата Shell Eco-marathon е Министерството на транспорта. „Най-големите замърсители в населените места са автомобилите, което логично води до търсенето на решение за разрешаването на този проблем. Едно от средствата за намаляването на вредните емисии е въвеждането в експлоатация на все по-екологични и нискоразходни двигатели. Поради тази причина Министерството на транспорта подкрепя всички инициативи, които биха довели до развитието на устойчивия транспорт и подобряването на енергийната ефективност”, коментира патронажа главният секретар на Министерство на транспорта Румен Христов.

Медийни партньори на инициативата Shell Eco-marathon 2009 са телевизия bTV и списание TopGear.

Допълнителна информация за Shell Eco-marathon:

Целта на Shell Eco-marathon е да вдъхновява млади дизайнери и инженери от цял свят да развиват нови подходи към устойчивата мобилност. 

Целта обхваща три основни направления:

- Да насърчава и подпомага нововъведения и идеи за икономия на гориво и за бъдещето на модерния транспорт.
- Да помага на технически институции да открият таланти за техните професионални технически курсове.
- Да популяризира професионалната кариера в областта на техническите науки сред млади хора от цял свят.

През последните години Shell Eco-marathon прерасна в международна инициатива със събития, които се провеждат в Европа и Америка. Третото издание на Shell Eco-marathon в Америка се проведе от 15 до 18 април 2009 г. на пистата California Speedway във Фонтана, САЩ.

За повече информация:
• Медийни запитвания: Ралица Станева, AMI Communications
Телефони: 989 5115, 0886 634 580 или е-mail: ralitsa.staneva@amic.bg
• Повече за Shell Eco-marathon и снимки, освободени от авторско право, можете да намерите на: www.shell.com/ecomarathon
• Видео за Shell Eco-marathon ще намерите на: http://www.shell.com/home/content/eco-marathon-en/about/about.html 

Shell Eco-marathon® Европа 2009
Допълнителна информация


История за две писти

С преместването на състезанието на пистата EuroSpeedway в Лаузиц, Германия за първи път отборите ще срещнат предизвикателството на една непозната писта – нова както за Shell Eco-marathon Европа, така и за опитните пилоти. Две отделни писти са построени за двете категории – „Прототипи” и „Градски тип”. Прототипите ще се състезават на „синята писта”, дълга 3,2 км. С по-малко шикани* и с по-дълги прави отсечки от пистата в Ногаро, тази година можем да очакваме някои от рекордите в категорията да бъдат подобрени. Сегашният рекорд за разход на гориво при Прототипите е от 2005 г., когато целта беше „разбита” с 3 836 км, изминати само с един литър гориво. От друга страна „зелената писта”, на която ще се състезават автомобилите от „Градски тип”, предлага повече предизвикателства от тази в Ногаро. Заради поредицата от бавни и бързи отсечки и 8-те шикана за преодоляване, пилотите ще се сблъскат с по-трудни условия, но в съответствие с духа на категорията, те са по-близки до реалните за шофиране.

* Шикан - поредица от резки последователни завои в моторните спортове, предназначени за намаляване на скоростта след дълги прави.


Технически детайли на пистата

Синята писта (Прототипи):
3,2-километровата писта с три овала е най-отличителната част от EuroSpeedway Лаузиц. Тази уникална писта е проектирана за високоскоростни състезания, но също така предлага оптимални условия за постигане на максимална енергийна ефективност.

Дължина: 3.2 км
Завои: 3
Наклони (макс.): 10% / 5.7 градуса
Широчина (max.): 18.5 м
Най-дълга отсечка: 800 м.


Зелената писта (Градски тип):
3,05-километровата писта за Grand Prix включва поредица от 8 шикана и балансирана комбинация от бързи и бавни преходи, направени за много прецизно каране.

Дължина: 3.05 км
Завои: 8
Наклони (макс.): 10% / 5.7 градуса
Широчина (max.): 24 м
Най-дълга отсечка: 800 м

Нарастващ интерес към категорията „Градски тип”

Сред участващите отбори интересът към категорията „Градски тип” продължава да расте. През 2009 г. състезаващите се автомобили в „Градски тип” ще бъдат повече от всякога. Очаква се 58 автомобила да се състезават в тази категория на пистата в Лаузиц, Германия. Показателно за тази година е и увеличението на броя на автомобилите, задвижвани с водород в сравнение с 2008 г. – 41 в сравнение с 8 миналата година. Това е нарастване с 455%! Автомобилите на алтернативни горива също се радват на добро представяне тази година. Техният брой представлява почти една трета от всички автомобили в състезанието (67 от общо 207).

Винсент Тертоа, технически мениджър на Shell Eco-marathon Европа коментира нарастващия брой на състезаващите се с алтернативни горива автомобили: „Начинът, по който се увеличиха автомобилите, задвижвани с водород в Shell Eco-marathon тази година, отразява силния и нарастващ интерес на студентите към технологиите на алтернативните горива. Много от тези студенти са бъдещето на автоинженерството и посочват пътя към бъдещето на устойчивата мобилност .”


Тип автомобил
• 149 Прототипи
• 58 Градски тип

Тип гориво
• 115 бензин
• 41 водород
• 16 дизел
• 11 етанол
• 11 слънчева енергия
• 10 пропан-бутан
• 3 втечнен природен газ (GTL)


Тип двигател
• 155 вътрешно горене
• 41 горивна клетка
• 11 слънчев панел


Shell Eco-marathon - наистина международно събитие

207 студентски отбора вече се раздвижват за финална подготовка преди събитието, което ще се случи между 7 и 9 май на пистата EuroSpeedway в Лаузиц, Германия. Изглежда тази година ще видим най-големия микс от националности в историята на състезанието с отбори от 29 страни. По един отбор имат Австрия, Китай, Люксембург, Малайзия, Мароко, Словакия, Финландия, Чехия и Тайланд. Два отбора представят България, Норвегия, Полша, Унгария и Швейцария. С по три отбора са Гърция, Дания, Иран и Сингапур, докато Пакистан и Великобритания ще участват с по четири.

Страните, които изпращат най-голям брой участници са: Швеция (5 отбора), Холандия (7), Белгия (8), Италия (11), Португалия (12), Турция (13), Испания (14) и Германия (18). Франция води всички страни с 80 участващи отбора. Освен новите попълнения тазгодишното събитие приветства с добре дошъл и най-дългогодишния участник: дядото на събитието вероятно е Tampere University of Technology от Финландия, който участва в Shell Eco-marathon през последните 24 години!

Shell Eco-marathon® Европа 2009
Факти и цифри



 25-то поред издание на Shell Eco-marathon Европа

 Под патронажа на г-н Жозе Мануел Барозу, Президент на Европейската комисия

 207 участващи отбора:

o 1/3 от средни училища и гимназии
o 2/3 от университети или академични институции

 29 държави представят Европа, Северна Африка и Азия:

o Страни с повече от едно участие: Белгия, България, Великобритания, Дания, Германия, Гърция, Иран, Испания, Италия Норвегия, Полша, Португалия, Сингапур, Словакия, Турция, Унгария, Финландия, Франция, Холандия, Швеция и Швейцария
o Седем (7) държави ще вземат участие за първи път през 2009 г.: Австрия, Китай, Люксембург, Малайзия, Мароко, Пакистан и Тайланд

 35 доброволци от Shell от 17 различни страни ще помагат по време на състезанието

 Тази година 72% от отборите ще участват в категория „Прототипи”, а 28% - в категория „Градски тип”

 Откакто е представена за първи път през 2003 г., категорията „Градски тип” става все по-популярна. Очаква се тази година 58 отбора да вземат участие в нея – това е 20% ръст в сравнение с миналата година

 Четири (4) са категориите на използваните горива:

o Бензин
o Дизел
o Пропан-бутан
o Алтернативни горива, включващи водород, биогорива, слънчева енергия и синтетичен дизел от природен газ (GTL) 

 Брой на отборите в Shell Eco-marathon 2009 според категорията гориво:

Гориво Брой отбори
Бензин 116
Дизел 17
Пропан-бутан 10
Алтернативна енергия
Водород 39
Био гориво – етанол 11
Слънчева енергия 12
GTL 3
65
Общо 208

Интересни факти:

 Един лек автомобил в Европа сега отделя средно 160 гр/км емисии CO2!

 Ако световно известен атлет обиколи пистата Eurospeedway Lausitz, тичайки с 25 км/ч, той ще произведе повече CO2 , отколкото пилот в Shell Eco-marathon заедно с неговия автомобил!

 Историята на Shell Eco-marathon Европа очертава истинска еволюция на използваните горива. Ето някои забележителни моменти:

o В първото състезание през 1985 г. всички автомобили използват бензин 97
o През 1989 г. всички отбори използват Shell Superplus 98
o През 1990 г. участва първият автомобил с дизелов двигател, зареден с Shell Formula Diesel
o Пропан-бутан е използван за първи път през 1999 г.
o Водород, слънчева енергия и биогорива са използвани за първи път в състезанието през 2003 г.
o През 2006 г. автомобил, задвижван от биогориво, печели за първи път голямата награда при двигатели с вътрешно горене

Източник:
AMI Communications

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.0909