[BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 2.00
(270)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

Събитийни НОВИНИ / Прес съобщения

Вземи в gLOG
09 Април 09, 23:32 / Автор: БДВО
PR – ПРОФЕСИЯТА, КОЯТО МОЖЕ ДА ПРАВИ ЧУДЕСА ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА
PR практици и финансови журналисти обсъдиха комуникациите във финансовия сектор в актуалния кризисен контекст.
ЧЕТВЪРТЪК, 09 АПРИЛ 2009 Г. – СОФИЯ

Вчера, в зала „София” на Бест Уестърн хотел Сити се състоя първото събитие за 2009 г., организирано от Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО) – кръгла маса на тема „Финансов PR по време на криза”. 

Илияна Захариева, мениджър „Комуникации” на Пощенска банка Милена Атанасова, председател на БДВО

На снимката (отляво надясно): Илияна Захариева, мениджър „Комуникации” на Пощенска банка Милена Атанасова, председател на БДВО

Основни лектори на събитието бяха Илияна Захариева – мениджър „Комуникации” на Пощенска банка, Румяна Маркова – главен експерт „Връзки с обществеността” на Фонд за гарантиране на влоговете в банките, Александър Урумов – началник отдел „Връзки с обществеността” на БНБ и Николай Бойков – изпълнителен директор на All Channels Communication PR. 

Участниците в Кръглата маса

Участниците в Кръглата маса

В събитието взеха участие повече от 100 души – предимно специалисти по „Връзки с обществеността” и журналисти от финансовия сектор. В дискусията активно се включиха Ана Динкова – началник отдел „Връзки с обществеността” на Първа инвестиционна банка, Камелия Величкова – PR мениджър на Банка ДСК, Валерия Стойкова от вестник „Стандарт”, Александър Грозданов – мениджър на Grozdanov communications consulting, Мая Гарабедян – маркетинг мениджър на Piraeus bank, Мирослава Митева от Insurance.bg, Васил Атанасов от вестник ”Дневник”, Любомир Златков – PR на НСИ, Антония Ценова от Алфа Финанс Холдинг, Диана Димчева – Връзки с обществеността в Синергон Холдинг и мн. др. 

На снимките (отляво надясно): Александър Урумов, началник отдел „Връзки с обществеността” на БНБ Румяна Маркова, главен експерт „Връзки с обществеността” на Фонд за гарантиране на влоговете в банките Милена Атанасова, председател на БДВО Николай Бойков, изпълнителен директор на All Channels Communication PR.

На снимката (отляво надясно): Александър Урумов, началник отдел „Връзки с обществеността” на БНБ Румяна Маркова, главен експерт „Връзки с обществеността” на Фонд за гарантиране на влоговете в банките Милена Атанасова, председател на БДВО Николай Бойков, изпълнителен директор на All Channels Communication PR.

Сред присъстващите бяха също PR специалисти от Unicredit Bulbank, Българо-американска кредитна банка, Ситибанк Н.А клон София, Корпоративна търговска банка, Пощенска банка, представители на много PR агенции и бизнес медии в България. 

В първия панел „Публични комуникации във финансовия сектор по време на криза”, Илияна Захариева и Мирослава Митева засегнаха теми като липсата на български проучвания относно комуникациите и последвалата невъзможност за добро прогнозиране и адекватна комуникация. Бяха приведени конкретни примери с проучвания от САЩ. Много значими за просъстващите се оказаха проблемите за кредита на доверие и как се управлява той; реакциите по време на криза от страна на финансовите институции към различните публики; включването на всички публики в комуникацията с точни и ясни послания; значението на истинността в комуникацията; ролята на PR специалиста при комуникацията с публиките и намирането на правилните думи; ролята на PR специалиста при образоването на различните публики – независимо служители, медии, корпоративни клиенти или физически лица; корпоративната социална отговорност като инструмент за справяне с кризата и др.

Дискусията продължи с обсъждането на въпроса от страна на финансовите журналисти навременен ли е отговорът към медиите от страна на финансовите PR специалисти, когато обществото има нужда от информация. Бяха обсъдени още проблемите на Запада с финансовата криза и различната ситуация в България; обучението на PR практиците в България и доколко е възможно то точно по време на криза; преекспонирането на проблема „финансова криза” или как внушената реалност се превръща в действителност и мн. др.

Във втория панел „Успешни практики и PR стратегии за засилване доверието във финансовите институции”, Александър Урумов даде много конкретни примери за справянето с проблемите, свързани с финансовата криза в България. Той разграничи информационната роля на PR от рекламните платени съобщения и говори за това какво всъщност е PR. Г-н Урумов акцентира върху значението на активното участие на PR специалиста при комуникирането на управленските решения и при определянето на конкретни политики по определени проблеми или в определени сфери на институции и организации с цел по-ясни послания към различните публики. Той говори още за професионализма и прогнозирането в работата на база проучвания; за отчитането на традиционния образ или колко вредни са революционните промени в PR практиката поради спецификата на професията и важността на субективните фактори; за значението на близките взаимоотношения с ключови хора в ключови медии; за съобразяването с очакванията на обществеността и лошата практика за бърз и недостатъчно адекватен отговор на PR специалиста към медиите при възникнал проблем.

Румяна Маркова доразви тезата за точната, ясна и своевременна информация към медиите в ситуация на криза. Тя наблегна, че не бива да има разминаване в посланията на регулаторните институции и финансовите компании.

Като последен лектор, Николай Бойков обобщи всичко казано до момента и говори конкретно за корпоративната репутация в кризисен контекст и погледът към кризата като възможност за нейното подобряване, а не като потенциален проблем. Той обсъди въпроса за PR бюджетите и още по-голямата изобретателност на PR практиците в затруднена икономическа ситуация. Г-н Бойков отново напомни, че не бива да има противопоставяне между PR специалисти и журналисти, защото те са част от единен комуникационен процес и имат една и съща цел – да информират публиките. Той акцентира и върху значението на лидера в кризисния контекст или колко е важно начело на дадена корпорация или институция да стои човек, който да покаже своето човешко лице. По този повод отново бе засегнат и въпроса за вътрешните комуникации и тяхната решаваща роля за отправянето на правилни послания към външните публики.

Информация за Кръгла маса на тема "Финансов PR по време на криза", 8.04.2009 г.

Очаквайте дискусията под надслов „Комуникациите по време на криза” да продължи през лятото, отново с актуална тема – „Политически PR в условията на избори”.

Събитието се проведe със съдействието на:
M-tel и ПОК „Доверие” – партньори на БДВО за 2009 г.

За повече информация:

Стоян Стоянов,
Член на ЕК към БДВО
Мобилен: +359 888 889 811
stoyan.a.stoyanov@gmail.com

Източник: 
БДВО

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

Коментари
1.
20.08.09
16:08
URUMOV E 4ENGE, MRASNO I GADNO!
Добави коментaр 
От:
Коментар:
Въведете кода от картинката в ляво

 
0.1764