EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

Събитиен БЛОГ / "Изнесен ОФИС"

Вземи в gLOG
16 Декември 08, 14:58 / Автор: EventsTeam
Да намерим офис за стартиращия си бизнес - размисли за Start Up Гараж
В днешната "мобилна ера" не е необходимо да имаш офис, за да си успешен и ефективен бизнесмен. Когато обаче имаш нужда от адрес за кореспонденция, установено място за срещи и презентации, както и от креативна работна среда - помисли за "споделения офис", като за една добра идея.
На вчерашната Среща за създаване на първия Start UP Гараж в България (15.12.2008 г.) се получи интересна дискусия за нуждите от офисно пространство за нововъзникнали бизнеси, които не разполагат с излишни средства за офис и консумативи. Идеята е да се делят инвестициите за наемане, техника и поддръжка, както и да се дава възможност за почасово използване на офиса от външни хора.

Срещата

Срещата премина приятно и организирано, с около 30-тина участници, повечето мотивирани "да установят" своя офис в кратък срок. Приятно ми бе да установя, че някои от гостите бяха разбрали за събитието от последния брой на
Седмичния бюлетин за бизнес събитията в България, на който са абонати. 

Удоволствие бе да наблюдавам и как Валентин Алексиев, един от организаторите на срещата и инициатор на
конференциите Start Up, успяваше изкусно да модерира и ръководи дискусиите.

Изнесен офис

В днешната "мобилна ера" не е необходимо да имаш офис, за да си успешен и ефективен бизнесмен. Трябва ти преносим компютър, връзка с интернет (от мобилните оператори, WiMAX или налична WiFi мрежа), мобилен телефон, упоритост и широка усмивка. 

Когато обаче си имаш работа с държавните и общински власти - имаш нужда от адрес за регистрация (данъчен адрес), потенциалните клиенти и партнъьори се впечатляват от наличието на "стационарен" (установен) офис и контактен (фиксиран) телефон, а понякога е доста по-приятно асистент да поеме входящо обаждане, вместо при невъзможност за разговор, да го прехвърляш към гласовия секретар. Често имаш нужда и от място за срещи - заседателна маса, мултимедия, екран и флипчарт.

Как се справям!?

За момента аз решавам подобни предизвикателства с изнесено място за работа - ОНДА, Costa Coffee, Before&After, лоби бара на Central Park Hotel, заведения в някои от моловете, използвам офис на приятел и бизнес партньор, както и неговия екип. Мисля си обаче, че ако имах възможност за използване на "споделен офис" за няколко часа на седмица, където да работя по мои проекти, да организирам срещи и понякога презентации, както и да съпреживявам "творческа и креативна" атмосфера на колеги - това ще ме спечели. Ще ми спести и излишни разходи и хабене на нерви.

Ползи и недостатъци

Претегляйки обаче ползите от установяването на офис и разходите по наемането и поддръжката му, мнозина ще се откажат. Нереално е, когато нямаш достатъчно и устойчиви приходи, да сключваш договорни отношения и да плащаш всеки месец за място, което на първо време може да замениш с "домашния офис" или с работата и срещите по кафета и барове с WiFi.

Варианти и подходи

В дискусията по време на срещата се очертаха няколко тенденции:

 - някои имат нужда да наемат "споделен офис", да делят наема и разходите, както и първоначалната инвестиция за техника и обзавеждане. "Почасово" или временно ползване на този офис от външни лица няма да е широко застъпено. В този случай е важно фирмите, които споделят офиса да са сравнително стабилни и уверени в намеренията си да пребивават дългосрочно в офиса. Проблем би бил, ако някоя от фирмите се изнесе и трябва да се търси друга на нейно място. В този случай има по-голяма сигурност за наемателите и по-малко разходи за персонал.

 - други мислят за идеята като за бизнес или по-скоро като за "бизнес хостел" (аз също мисля, че това е жизненоспособната идея). Организаторът или "консорциумът" от титуляр(н)и (фирми) наемат помещени, инвестират в техника и обзавеждане и предвиждат свободен капацитет (поне 30 %) за външни ползватели. В този случай има мъзможност да се покриват разходите и дори да се формира малка печалба в бъдеще. Много важни в този случай са правилното администриране и популяризиране на офисът като място и за почасова работа.

 - различни варианти между двата по-горни.

Фактори

Има няколко ключови момента, от които зависи жизнеспособността на един такъв Start Up гараж:

 - локация
 - цена за наемане
 - към кого е насочена (нисък, среден клас ползватели)
 - тип на техника и обзавеждане
 - управление
 - бизнес модел.

Стискам палци идеята да се реализира!

EventsTeam

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1114