EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

Събитийни НОВИНИ / Прес съобщения

Вземи в gLOG
16 Ноември 08, 20:57 / Автор: V+O Communication
С кръгла маса в Плевен стартират регионалните инициативи от кампанията „Децата безопасно в Интернет”
На 12 октомври 2008 г. в Плевен се проведе кръгла маса по въпросите, свързани безопасността на децата в Интернет. Дискусията е част от мащабната инициатива „Децата безопасно в Интернет”, която се провежда за втора поредна година. Кръглата маса е под патронажа на Община Плевен, като участие в дискусията взе заместник-кметът по сигурността в Плевен Митко Минков.
Кампанията „Децата безопасно в Интернет” е насочена към подрастващите между 6 и 16 години и техните родители и има за цел да ги запознае с основните правила за безопасна работа и забавление в глобалната мрежа. Организатори на инициативата са Майкрософт България, детския портал Az-deteto.com и Евроком Кабел.

Участниците в срещата се обединиха около идеята, че е изключително важно родителите винаги да знаят какви сайтове посещават децата им и да бъдат информирани за тенденциите в Интернет, за да могат да ги предпазят при опасност. От съществена важност е и децата да следват основните правила за безопасно ползване на Интернет.

„С провеждането на кръглата маса в Плевен се стремим да привлечем общественото внимание и да дискутираме въпросите, свързани с безопасността на децата в Интернет и на регионално ниво. Миналата година кампанията получи широк обществен отзвук и искрено се надяваме тази година успехът да бъде още по-голям, посланията на кампанията да достигнат до голям брой деца и родители в цялата страна”, каза по време на срещата Елица Георгиева, ПР мениджър на Майкрософт България.

Жюстин Томс, Главен редактор на Българския детски портал Az-deteto.com допълни: "Над 70% от българските деца са в Интернет. Това е тяхна основна медиа, в която учат, забавляват се, търсят информация и си комуникират. За нас като детска медиа е от изключително значение децата ни да са защитени и с увереност да използват Мрежата по позитивен начин."

Пламен Петров, Регионален мениджър на Евроком Кабел поясни, че Евроком кабел се включва в инициативата като телекомуникационен оператор и водещ доставчик на Интернет услуги. „Щастливи сме да бъдем част от тази социалноотговорна кампания, защото искаме да допринесем за повишаване на Интернет културата на младото поколение. За нас е важно да предоставяме освен надеждни услуги с добри характеристики и информация на родителите, за да може техните деца да прекарват приятно и полезно в Интернет.”

Владимир Иванов от сектор „Борба с организираната престъпност” към Областната дирекция на МВР – Плевен каза, че анонимност в глобалната мрежа няма, всеки компютър може да бъде проследен благодарение на съдействието между полицията и Интернет доставчиците.

Повечето от децата, участвали в дискусията споделиха, че времето им за ползване на компютър у дома е ограничено до 2 часа и че техните родители знаят как те се забавляват в мрежата.

Социоложката Елена Иванова от Сдружение „Развитие на личността и човешките общности” коментира, че в България вече се е появил социално отговорен бизнес и изрази надежда посланията на националната кампания да намерят отзвук на местно ниво.

В дискусията активно се включиха и представители на читалищни организации, родителски настоятелства и ученици от Математическата гимназия, СОУ „Иван Вазов” и Музикалното училище в гр. Плевен.

Като част от тазгодишната кампания организаторите обявиха и старта на конкурс на тема „Урок за родители”. В него могат да участват деца от цялата страна на възраст между 6 и 16 години, като изпращат предложения - какво трябва да правят родителите им, за да ги предпазват по-ефективно в глобалната мрежа. Подробности за конкурса може да намерите на адрес http://az-deteto.com/safe. Най-добрите предложения ще бъдат издадени в специално разработен наръчник - "Урок за родители", който ще бъде разпространяван в касите на Евроком Кабел в цялата страна.

Кампанията „Децата безопасно в Интернет“ се осъществява със съдействието на Министерството на образованието и науката, Държавната агенция за закрила на детето, Държавната агенция за информационни технологии и съобщения и Обществения съвет за безопасен Интернет. Медийни партньори на инициативата са: БГ Радио, БТА, Булфото, в. Пари, Computerworld, сп. 9 месеца, ТВ 7, GTV, Dir.bg, Ipo.bg, Deteto.info и Az-jenata.com.

За Майкрософт:

Основана през 1975 г., Майкрософт (Nasdaq “MSFT”) е световен лидер в развитието на софтуер, услуги и решения, които помагат на хората и на бизнеса за пълна реализация на техните възможности. През 1999 г. Майкрософт откри свой офис в България.

За Az-deteto.com:

Az-deteto.com е най-популярният български детски портал, стартирал на 1 юни 2002 г. Az-deteto.com е уникален с това, че стриктно съблюдава правилата за безопасност в Интернет и международните норми за деца онлайн. Сайтът е с изцяло собствено авторско съдържание, има свой клуб и е-Лексикон, а от 2008 г. стартира и поща Az-deteto.

За Евроком:

Евроком Кабел Мениджмънт България ЕООД е телекомуникационен оператор, който предлага комуникационни и развлекателни услуги за дома. Компанията е традиционен доставчик на кабелна и цифрова ТВ и интернет, както и на телефония и тройна услуга. От началото на т.г. включи в портфолиото си HDTV - цифрова ТВ с висока резолюция. Евроком Кабел е част от групата на Warburg Pincus - един от водещите американски капиталови инвеститори.

За повече информация:

Люба Василева

V+O Communication Bulgaria

Т + 359 2 971 71 45/ 46;

М + 359 898 89 26 31;

l.vasileva@vo-bg.com

Източник:
V+O Communication

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.0781