EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

Събитийни НОВИНИ / Новини от събития

Вземи в gLOG
09 Октомври 08, 17:16 / Автор: AMI Communications
Нараства потреблението на пълнозърнест хляб в България
Качеството на хляба става все по-важен фактор, който определя избора на българските домакинства. Около този извод се обединиха участниците в първата национална дискусия „Българският хляб – бизнес, качество, цена”, организирана от ХЛЕБОЗАВОДИ „КОРН” АД днес (9 октомври 2008) в Гранд Хотел „София”.
Домакинства все повече се интересуват от качеството на хляба, който купуват

Качеството на хляба става все по-важен фактор, който определя избора на българските домакинства. Около този извод се обединиха участниците в първата национална дискусия „Българският хляб – бизнес, качество, цена”, организирана от ХЛЕБОЗАВОДИ „КОРН” АД днес (9 октомври 2008) в Гранд Хотел „София”. В кръглата маса участваха представители на производители, търговци, държавни институции и на научните среди. 

Доц. Ангелова дм., от Национален център по опазване на общественото здраве, представи основните препоръки за здравословно хранене, а именно консумация на храни с ниска енергийна плътност (плодове и зеленчуци), богати на влакнини храни (пълнозърнести храни, зеленчуци) и регулярна физическа активност. „Хлябът е полезен и трябва да се консумира, особено пълнозърнестият”. Това обясни доц. Ангелова и добави, че е изключително важно да се обучават потребителите и особено децата какво е качествена храна.

През последните години консумацията на ръжен и пълнозърнест хляб в България се е увеличила, за сметка на белия хляб. Маркетингови изследвания, цитирани по време на дискусията, показват, че продажбите на пълнозърнест хляб са се удвоили – от 2% общо потребление през 2004 г. до 3.9% през 2007 г., а на ръжен хляб съответно – от 3% (2004 г.) до 4% (2007 г.), обяви доц. д-р Бистра Василева, от катедра Маркетинг на Икономически университет Варна. Тя добави, че по-голяма част от българските домакинства са традиционалисти в навиците си за покупка. Изследванията показват, че делът на продажбите на бял хляб остава най-висок, въпреки тенденцията за лек спад през последните четири години от 91% (2004 г.) на 89% (2007 г.).

Един от изводите, до който достигнаха както производителите, така и потребителите е, че критериите за качество на хляба трябва да се популяризират след клиентите, за да се позволи всеки да направи информиран избор при покупката на хляб. Друго заключение на дискусията бе, че качеството на хляба зависи не само от съставките, които се използват за производство му, но и от технологията и оборудването, които използва съответния производител. 

По време на дискусията „Българският хляб – бизнес, качество, цена” се повдигна и въпроса за работната ръка в бранша. Борис Инчев, председател на Браншовата камара на индустриалните хлебопроизводители и сладкари в България, заяви, че това е най-големият проблем на бизнеса. Ниската производителност на труда и същевременно изискванията за по-високо заплащане създава силен натиск върху производителите. По негова субективна преценка обемът на пазара на хляб е около 700 млн. лева годишно. Като средната цена на килограм хляб е не повече от 1 лев за страната. Ако критерий за определяне на пазара е производство на 10 000 хляба на ден, това означава, че около 30% от производителите са т.нар. малки или занаятчийски производители. Той уточни, че по негова преценка 10 са големите производители в България, между 20 и 30 са средните и около 2 000 малките производители.

Участниците в дискусионния форум, организиран от ХЛЕБОЗАВОДИ „КОРН” АД се ангажираха дебатът за консумирания в България хляб да продължи и в бъдеще.

За допълнителна информация: Николета Манчева, AMI Communications, тел. (02) 989 51 15

Източник:
AMI Communications

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1113