EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети / Организация на събитие

Вземи в gLOG
05 Септември 08, 10:16 / Автор: Димитрана Александрова, ZaGrada.bg
Юруш на Милката
Публикуваме статията от ZaGrada.bg, посветена на "Алпийския тур" на Милка в София, заради трудностите при организация на едно такова мащабно събитие, както и изводите, които трябва да си направим. Според мен събитието е било добре организирано, реакциите на множеството насъбрали се хора, както и народопсихологията ни обаче понякога изненадват.
Кравешки ПР

Milka Alpine Tour 2008 в СофияКазах ти, казах ти да тръгнем по-рано, а ти не, да изпека чушките, да изпека чушките. Сега никога няма да влезем, крещи десетинагодишен хлапак на притеснената си баба и рони сълзи. Те са в края на опашката от хиляди софиянци, струпани на мястото на бившия мавзолей в центъра на столицата. Опашката е за шоколади "Милка". Твърди се, че щели да бъдат безплатни.

Milka Alpine Tour 2008 в СофияМартин и баба му са почти до пряката откъм военното министерство и шансът да влязат зад мантинелите, оградили около 300 квадрата от площада срещу Националната художествена галерия, наистина са почти нищожни. Деца от всякакви възрасти с майки, баби, дядовци и тук-там някой татко, тинейджъри, клошари са наредени плътно от четирите страни и чакат 11 часа, когато ще бъдат пуснати в лилавите шатри. Някои мислят, че ще получат безплатни шоколади - така били чули снощи по телевизията. Други казват, че ще има само за първите 1000, които успеят да предадат празни опаковки. Трети обясняват, че ще се тегли томбола с номерата на празните опаковки. Според четвърти пък няма да има нищо безплатно, всичко ще се продава, ама по-евтино.

Всички обаче са единодушни в омразата си.

Към тези 100-150 човека, които влизат с някакви специални привилегии зад оградата още преди заветния час 11.

Тези някои са вътре още от 10 часа. Промъкват се през гъстата навалица и показват лилави пропуски. Чакащите отмъстително ги мачкат, преди да им направят път. После престават въобще да ги пропускат, та се налага промоцията да започне с молба на водещите по микрофона обикновените да дадат коридор на поканените, защото те са от медиите и трябва да си свършат работата. Какви медии, това са деца и баби, възмущават се хората.

Вярно, има около десетина фоторепортери, оператори и репортерки. Те свалят средната възраст на мнозинството "медийни дейци" на 73 години.

Всяка "медийна" баба в ограждението е придружена от две-три деца, които започват да си играят в лилавите шатри, да надуват лилави рогове, да ядат шоколад. И ужасно изнервят чакащите още от 9 часа обикновени деца. Смятаните за журналисти отнасят маса неприлични изрази. Оказва се - напразно.

Петя Венкова - пиар мениджър от агенцията "Пъбликс консултантс", която пък е част от "Марк", пояснява пред "За града", че в 10 часа освен медиите са поканени и ВИП-гости. Така че тези възрастни хора са

бавачките на децата на тези много важни персони.

Иначе според Венкова по принцип така се организирали промоциите навсякъде - първо медиите и ВИП-овете, после всички останали.

Докато пиарката обяснява принципите през решетката, между краката ни се промушва десетинагодишен юнак и се шмугва сред ВИП-овете. Деца, какво да ги правиш, извинително обяснява Венкова.

Подсетени от преодоляващите тук-там барикадите смели Гаврошовци, майките от първите редици на опашката

престават пасивно да се възмущават от класовото неравенство

и решават да преодолеят охраната с жива сила. Подреждат двайсетина от по-големичките хлапета и се опитват да влязат, избутвайки гардовете.

Гардовете обаче овреме забелязват маневрите и правят стена с телата. Малчуганите са отблъснати. Тинейджърите, които биха успели да надвият охраната обаче не смеят да атакуват, само подвикват гавраджийски "Юруш на маслините". Така в крайна сметка никой простосмъртен не е допуснат.

Само че става неразумно входът да се отваря за хората с покани, защото после охраната не успява да избута децата и пак да затвори ограждението. Затова организаторите от фирма "Ивентис" отварят специален вход откъм пътното платно, от страната на Двореца. Само за броени минути и там се стълпява народ, та се налага да се сложат двойни коридори и ограждения. После входът се премества от третата страна на мантинелите, но и там трябва да се подсили охраната, защото хората веднага се втурват към него.

В крайна сметка малко преди 11 часа карето е обсадено плътно отвсякъде. Баби със или без внучета

плачливо се молят да получат шоколадче през огражданията.

Притеснени, момичетата и момчета с лилави тениски с надпис "Милка" ги молят да имат търпение. Гардовете пък ги молят да не местят огражденията и да отслабят натиска. Споменава се страшната дума "Индиго".

Бабите и майките с по-здрав разум се оттеглят, дърпайки и влачейки децата си. С "Ба ти простотията" напускат и доста тинейджъри.

Въпреки всичко в 11 часа хиляди атакуват. Слава богу, няколкото полицаи на площада са се сетили да повикат подкрепления. Униформените подсилват цивилната охрана и заедно започват да пускат партиди по 20 човека. Това обаче още повече изнервя хората - възрастните крещят, а децата пищят.

В градинката пред Народния театър звучи "Калинка, калинка моя" и сякаш нещо забравено отпреди 19 години е изпълзяло на мястото на бившия мавзолей. 

Снимки: Николай Дойчинов

Оригиналната статия:
http://zagrada.bg/show.php?storyid=545761

Информация за Milka Alpine Tour 2008 в България

Източник:
ZaGrada.bg

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.0845