EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети / Организация на събитие

Вземи в gLOG
09 Юни 08, 00:32 / Автор: Ралица Станева, Veritas PR
Как компаниите празнуват годишнини
Големите фирми планират поредица от събития.
Статията е публикувана във в-к "Дневник" на 30 октомври 2007 г.

Били ли сте на фирмен рожден ден, където биг босът чете слово за просперитета на компанията в продължение на половин час? Това е лошо парти. На лошите партита гостите скучаят и бързат час по-скоро да си тръгнат.

Накрая излиза, че рожденикът е хвърлил една камара пари,за да го „изтърпят“ гостите.

Малко мениджъри осъзнават, че фирменият рожден ден е като ходене на кино – трябва да изненада, да задържи вниманието на гостите и когато си тръгнат, да се похвалят поне на 10 души на какъв „страшен купон“ са били снощи.

Организирането на фирмен рожден ден е част от събитийния, или т.нар. ивент мениджмънт. Повечето фирми отбелязват годишнината с коктейл или максимум две тържества – едно за клиенти и партньори и едно за служителите. Големите компании обаче обикновено не отбиват номера само с парти и торта,а планират поредица от събития, особено ако празнуват кръгла годишнина. Изборът на няколко варианта за честване зависи от това колко е голяма компанията и как иска да я възприемат.

3 в 1

Добре е програмата за честване да се фокусира върху събития за вътрешните и външните публики. Празникът може да е насочен едновременно към служителите, клиентите и партньорите на организацията. По-добре направете няколко малки неща за отделните целеви групи, отколкото всенародно веселие. Всеки иска да се чувства специален, включително вашите служители, клиенти и партньори. Направете нещо, което ще ги остави с впечатлението, че е само и единствено за тях. За да остане траен спомен, включете и подарък-символ – значка, рамка за снимка, шал и др. (няма да прекалите, ако добавите логото на фирмата и надпис с повода за празника). Компанията може да зарадва служителите си с пътешествие, парти,игри, тим билдинг, подаръци и др. По този начин фирмата казва благодаря на тези, които й помагат да просперира.

По повод 15-годишнината на „Евромаркет груп“ например компанията нареди пъзел със снимки на своите служители върху 348 кв.м огледална фасада. Пъзелът включва 890 лица на служители от цялата страна и ще стои върху фасадата на централата в столичния жк „Младост 1“ до края на годината.

Препоръчително е да направите проучване сред служителите как обичат да се забавляват, какви интереси имат, каква музика слушат.Вероятно повечето са с различни вкусове, но е важно да намерите какво ги обединява. То може да е желанието да получат бонус отпуска за заслуги, ако в компанията се работи много.

Може да обичат да пътуват и една обща екскурзия да ги вдъхнови за нови постижения в работата. Вероятно обичат бира и ще се зарадват на кег за петъчни вечери с колеги.

Други компании предпочитат да инвестират повече усилия и средства във внимание към клиентите. По повод петия рожден ден на „Глобул“ всички потребители, активирали нови карти, получиха по 5 лв. бонус. „Практикер“ пък празнува с детско шоу, като освен деца гости бяха и техните родители. Всички тези „подаръци“ са предназначени да увеличат лоялността на потребителите към марката.

Рожденият ден на компанията е добър повод да се представи нова услуга, продукт, финансов резултат или постижение. Когато „Ситроен“ навърши 15 години в България, компанията използва случая да представи новия си сервизно-търговски център и едновременно с това направи премиерата на нов модел.

Годишнината на компанията е чудесен случай и за ухажване на журналисти. Самият рожден ден обаче не е повод да занимавате медиите с него.

Поканете журналистите като гости, наградете ги за това, че отразяват събитията в ресора професионално, но не очаквайте да излезе материал начело за вашето парти.

Според неформално проучване на агенцията за маркетингов пиар Veritas PR по-голямата част от компаниите организират едно-единствено парти за честване на рожден ден, предназначено както за служителите им, така и за партньори и ВИП гости. Най-често това е тържество, което се провежда в заведение и включва поздравления от висшия мениджмънт, от публични институции и известни личности, както и отличаване
на добри служители.

Най-богата е палитрата на събития и инициативи, предназначени за широката общественост. Такива са: отстъпки в цените, пускане на нови продукти, откриване на магазини, хотели, офиси и др. обекти на компанията, провеждане на ден на отворените врати, фотоизложба със снимки от резултатите от дейността на компанията, томбола с голяма награда (като лек автомобил по повод 15 години „Фантастико“), големи концерти (например за 15 години „Мото Пфое“), спонсориране на културно събитие, организиране на спортни събития, тематични конкурси за младежи („Млад предприемач“,кулинарен конкурс, радиоконкурс „Местна месна рецепта“, рисунки върху асфалта „Най-веселата наденица“), провеждане на радиопредавания с водещи известни личности („Дарик радио“), и всичко, което може да грабне вниманието и да предизвика одобрението на общността. Ако желаете партито да има водещ, който ще менажира веселието по сценарий, цената може да започне от 500 лв.

По-известните лица от екрана вземат няколко пъти повече. Затова проучете цените за участие от няколко източника, ако това е възможно. Интересувайте се какво включва цената, дали трябва да доплащате за озвучаване,изграждане на сцена и др. Желателно е да подпишете договор с фирмата/лицето, което представлява изпълнителя.

Местата

Има няколко места в София, които са се наложили като стандартни за фирмени тържества. В повечето от тях могат да поберат над 300 души. Военният клуб, Дипломатическият клуб в Горна баня, Националният исторически музей, балната зала на „Шератон“, „Хилтън“ са сред най-предпочитаните за фирмени рождени дни. По-нестандартните места създават освободена атмосфера. Поляна, ски писта, увеселителен парк, кораб или ботаническа градина ще изненадат гостите и те ще запомнят преживяването.

Експертът по специални събития д-р Джо Голдблат препоръчва в книгата си „Специални събития“ нестандартни места за партита като хангар за самолети, астрономическа обсерватория или ябълкова градина. Важното е мястото да съответства на стила на празненството. Преди това помислете къде ще паркират гостите, защото липсата на паркоместа може да им развали празника. Ако партито е на открито, направете резервен план за дъжд.

Винаги обмисляйте въпроса за сигурността на гостите и имайте резервен вариант за критични ситуации – втори доставчик на храна и алкохол и др. Изпратете поканите две седмици предварително.

При всички случаи фирменият рожден ден или годишнина не трябва да минава в графата „отбиване на номера“ или „дай да изхарчим тук едни пари“.

Целта и на подаръците, и на високите хонорари за изпълнителите, и на всички усилия по организирането са да зарадват важни за компанията хора – служители, клиенти, журналисти, общественици, партньори – да ги накарат да се чувстват специални и да заздравят връзката с тях.

Провеждането на няколко събития за всяка от важните целеви групи на компанията е по-добре от едно общо парти с традиционните оркестър, салата и ракия. Поводи за тях винаги ще се намерят. Поводите да направите добро впечатление на служителите и клиентите са по-малко.

Източник: в-к "Дневник"

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.124