EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети / Връзки с медиите

Вземи в gLOG
13 Април 08, 20:24 / Автор: NovaVizia.com
Прес-съобщения за социалните медии
В NovaVizia.com получаваме на регулярна основа прес-съобщения от различни източници, но почти никога не ги публикуваме. Причината за това е, че прес-съобщенията нерядко не са по темата на блога ни, а така също са съставени по начин, който не се вписва в концепцията на блоговете по принцип.

Прес-съобщенията (или т.нар. “прес рилийзи”) са класическа форма за популяризиране на дейността на една компания, на нейните нови продукти, на интересните новини, свързани с живота на компанията, постиженията й, спечелени награди, кадрови промени и др. 

В NovaVizia.com получаваме на регулярна основа прес-съобщения от различни източници, но почти никога не ги публикуваме. Причината за това е, че прес-съобщенията нерядко не са по темата на блога ни, а така също са съставени по начин, който не се вписва в концепцията на блоговете по принцип.

Традиционните хартиени медии, които поддържат свои сайтове, както и интернет медиите публикуват охотно всякакви (”всякакви” не е равносилно на “всички”) прес-съобщения. За тях това е възможност да попълват със ново и безплатно съдържание страниците на сайтовете си, при това новините сами идват при тях, без никакво усилие или разход, под формата на е-мейли, обичайно разпращани от PR агенциите, които обслужват различни свои клиенти (компании).

За PR агенциите, които подготвят и разпращат прес-съобщения е важно информацията в тях да бъде публикувана във възможно по-голям брой медии, в т.ч. интернет медии (за да оправдаят парите, които получават от клиентите си). Ето защо, обикновено PR агенциите разполагат с големи списъци с е-мейли на редактори и журналисти, до които изпращат масов е-мейл с приложено прес-съобщение.

PR агенциите обаче следва отчитат факта, че блогове като NovaVizia.com и други подобни, на които им предстои да се утвърждават в уеб пространството и да се радват на добра и тясно таргетирана аудитория нямат особен интерес да публикуват готови прес-съобщения, поради няколко причини:

  • Липса на уникалност - готовите прес-съобщения са си просто едни готови прессъобщения. Нещо като готовите длъжностни характеристики, които не винаги вършат работа на всички.

    В масовия случай прес-съобщенията се пишат по определен начин, обичайно следват класическа схема на изложение и изказ и навсякъде в медиите може да се разпознае с лекота, че става дума именно за прес-съобщение (т.е. за съобщение с цел явна или скрита реклама), не за обективен и безпристрастен авторски коментар, обзор или анализ.

  • Дублирано съдържание - не знам за други блогове, но за NovaVizia.com е важно да не публикуваме информация, която вече присъства или предстои да присъства в интернет, защото дублираното съдържание пречи за по-доброто позициониране на материалите в Google или във всички случаи не помага за позиционирането. Това е специфична SEO тема, но тя има значение.

    Прес-съобщенията, които PR агенциите подготвят се публикуват “едно към едно” във всички медии и това е минус от гледна точка на дублираното съдържание.

  • Липса на говорене от първо лице единствено число - блоговете имат предимството да комуникират от първо лице единствено число и това е, което ги отличава в много голяма степен от традиционните хартиени и интернет медии.

    В блоговете е важна гледната точка на автора на материала, който често пъти е и основател на самия блог. Прес-съобщенията обаче са написани в съвсем друг стил, по-скоро неутрално и (съжалявам, драги PR-и, но нерядко е така) бездушно, което е в разрез със стила на писане в един блог, по принцип.

  • Липса на възможност за дискусия. Стандартните прес-съобщения обичайно са сухи и скучни, запознават с някакви факти (цифри, статистика, трендове, имена), но не предразполагат към дискусия, към разговор, към допълнително обогатяване на читателите. Блоговете и напредничавите интернет медии обаче имат полза от дискусиите и коментарите.

В бюлетина на МarketingProfs.com насочват към по-различен начин на съставяне на прес-съобщения, насочен към по-модерните интернет медии, които отчитат повечето от точките, споменати по-горе. Става дума за прес-съобщения, ориентирани към социалните медии, които бележат бум в чужбина от няколко години. 

Може би след някоя и друга година българските компании ще започнат да използват по-масирано техники за реклама и PR чрез социални медии. Ето защо примерът, към който ще насоча по-долу е за именно такива, по-напредничави и авангардни компании, които ще са заинтересовани да достигат с посланията си до хора, до които няма как да стигнат с обичайните методи като телевизионна, радио или прес-реклама, просто защото тези хора не гледат телевизия, не слушат радио и не си купуват вестници и списания.

Вижте тази форма за съставяне на прес-съобщение:

pres-release.jpg

Можете да изтеглите и пълния шаблон за прес-съобщение за социални медии, дело на PR агенцията Shift Communications.

Какво прави впечатление в шаблона за прес-съобщение за социални медии и с какво тази форма за изготвяне на прес-съобщение е по-различна от класическата, стандартна форма, практикувана масово у нас:

  1. Прес-съобщението започва с координатите за контакт (телефон, skype, е-мейл адрес, уебсайт) на три лица - фирмата-клиент, от името на която се изпраща прессъобщението (1), говорителят (PR-ът) на фирмата (2) и PR агенцията (3). Координатите са уеб-ориентирани - 3 от 4 са свързани с интернет.

  2. След това, прес-съобщението продължава със заглавие и подзаглавие на новината.

  3. На ред идва описание на ключовите факти във връзка с прес-съобщението, за предпочитане оформени с помощта на точки (булети).

  4. Следва насочване към линк и RSS емисия към специално създадена страница в социалната медия Del.icio.us, в която са записани цифри, данни, трендове и анотация към пазарна, продуктова и друга информация, свързана с новината, предмет на прес-съобщението.

  5. Следват мултимедийни приложения към прес-съобщението - снимки (на продукти, на служители, фирмени сгради и помещения, др.), MP3 файлове (със записани гласове на мениджъри, клиенти, доставчици, акционери), линкове към подкастове (аудио файлове), графики (логота, схеми на продукти и др.), видео филми.

  6. Следват линкове към други мултимедийни приложения към прес-съобщението - например линкове към безплатни доклади (white papers) и др.

  7. Следват избрани цитати от мениджъри, аналитици, клиенти, партньори - приложени към прес-съобщението.

  8. Следват линкове към външни източници, които вече са коментирали нещо по темата на прес-съобщението. Тези линкове също следва да се приложат в специалната Del.icio.us страница във връзка с компанията и нейната новина.

  9. Следва линк към RSS емисия с новини от фирмата-клиент.

  10. Следват опции за добавяне на на самото прес-съобщение към различни социални мрежи. В случая с шаблона, който коментираме са поставени линкове за добавяне в Del.icio.us и Technorati, както и гласуване в Digg.com, но част от тези социални медии биха могли да бъдат заменени с български аналози.

Изготвянето на подобно прес-съобщение не е лесно и изисква съвременна нагласа за работа със социалните медии, висока степен на професионализъм и определено ниво на техническа подготовка.

Във всички случаи обаче, ако някой ми изпрати подобно прес-съобщение и то е тематично свързано с темите на NovaVizia.com, с удоволствие бих го публикувал, най-малкото от уважение към положения труд, а също и защото ще мога да предоставя на читателите си максимално интерактивна и богата информация, в унисон с облика на блога ми и с очакванията, които читателите имат към информацията, която откриват тук.

Уверен съм също така, че първата PR агенция в България, която вземе на въоръжение подобен подход за подготвяне на прес-съобщения, ще се сдобие с личен пазарен успех, защото ще съумее да се открои като новатор на фона на всички останали PR агенции, които често пъти ограничават контактите си с т.нар. “общественост” до стандартни и нерядко безлични прес-съобщения (прес рилийзи).

Предстои да видим кога точно ще се случи всичко това. Кой знае, някой хубав ден може и да се случи и тогава всички по веригата на прес-съобщенията - от фирмата-клиент през PR агенцията през интернет медиите до потребителите ще имат полза.

Източник:
NovaVizia.com


Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.0708