EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети / Техника

Вземи в gLOG
04 Април 08, 11:10 / Автор: Цветелина Катанска, в-к "Дневник"
Много работа, малко компании за техника
Статията е част от специалното приложение "Конферентен туризъм" на вестник "Дневник", излязло на 1 април 2008 г.
Конгресният туризъм не може да се развива без една определена група подизпълнители, които на практика изнасят голяма част от събитията на гърба си - компаниите за конгресна техника. Колкото повече расте броят на конферентните прояви, толкова повече техните организатори се нуждаят от професионалисти, които да изградят сцената, да осигурят микрофоните, да доведат преводача и да се погрижат за музикалното оформление.

Пазар и очаквания

На българския пазар има около 20 компании, които осигуряват техническо оборудване. По мение на представители на самите компании обаче професионално работещите са едва три-четири. В същото време това е един растящ пазар, на който броят на поръчките се увеличава с 10-20% за година. Очакванията на компаниите са, че тенденцията ще се задържи поне още три години. 

Въпреки бурното развитие на пазара в момента неговите представители очакват работата им да нарасне значително чак през 2018 г. Тогава България ще застане начело на Европейския съюз. Опитът от подобно председателство в Австрия показва, че в годината, в която страната е домакин на европейската общност, публичните прояви се удвояват, казват от компаниите. 

Трите големи компании, които работят в отрасъла, са „Конгрестехник“, „Конгрес инженеринг“ и „Конгрес сервиз“. Тяхната задача е да осигуряват всички съоръжения и технологии, които са необходими за провеждането публични срещи, конференции, симпозиуми, обсъждания. Този вид техника основно се дели на няколко групи - системи за дискусии и симултанен превод, мултимедийна апаратура и осветление. Допълнителни съоръжения могат да бъдат катедри, бюра и дори елементи за декорация. Тенденция при предлагането на конгресна техника е стремежът на фирмите да предоставят все по-голям набор от услуги, като например видеозаснемане на събитието, осигуряване на преводачи и изготвяне на рекламни материали.

„През последните три години ръстът на поръчките ни е в границите на 10-20%, като най-много се увеличава броят на международните прояви“, казва Красимир Ненчев, който е управител и съсобственик на „Конгрес сервис“. Така мисли и Велизар Монев, който е управител на другата голяма компания в бранша - „Конгрес инженеринг“. На противоположното мнение е Атанас Лалев, който е технически директор на компанията „Ирбис“ - една от по-малките компании на пазара. Според него пазарът не расте.

Проблемите

Основните проблеми, с които се сблъскват компаниите за конгресни услуги, са липсата на достатъчно подходящи зали, сравнително ниското заплащане, късите срокове за изпълнение на поръчките и нелоялната конкуренция в бранша.

„За висококачествената конферентна апаратура трябва да се плаща повече, но това не става и сме принудени да работим на по-ниски цени в сравнение с нашите западни партньори“, обясни Велизар Монев от „Конгрес инженеринг“. Според него него оттук следва и друг проблем - нуждата от „побългаряване“ на поставените изисквания от международни компании, работещи на нашия пазар. Обикновено те са свикнали да работят при други условия и имат съвсем различни очаквания за предлаганото качество на услугата. Трудност възниква и когато чуждестранните участници са информирани за по-ниските цени на българския пазар и се опитват да ги подбият още повече, обяснява Красимир Ненчев.

Липсата на подходящи зали е проблем не само за организаторите, но и за подизпълнителите. „Хората, които инвестират в хотели, късно осъзнаха, че са забравили да планират изграждането на големи и мултифункционални зали“, отбелязва Калоян Тодоров, главен изпълнителен директор на „Конгрестехник“. Според него аудиториите за над 1000 участници в София са само четири, като те обикновено са резервирани с месеци напред. Повечето от големите помещения се намират в по-старите ни сгради и хотели и са силно амортизирани, което ги прави несъвместими с атмосферата на провежданите в тях събития, допълва информацията управителят на „Конгрес сервис“.

Друг недостатък на пазара на конгресна техника е липсата на знания от страна на клиентите за това какво могат да получат от подизпълнителите. Трайна тендеция е търсенето на цялостна услуга, включваща освен доставка и монтаж на съоръженията и техническа поддръжка.
Калоян Тодоров посочва, че друг често срещан проблем са сроковете. „Някои хора нямат опит в планирането на големи прояви и идват при нас в последния момент“, казва той. В такъв случай от фирмата предпочитат да откажат поръчката, отколкото да я изпълнят некачествено. Присъствието на професионален технически екип по време на конферентното събитие гарантира безпроблемното му протичане и спокойствието на клиента и именно това силно се цени и търси.
За „Ирбис“ основната трудност идва от конкуренцията с големите компании за отдаване на техника, обясни Атанас Лалов. От дружеството смятат за свое предимство, че фирмата е по-малка. „Ние сме по-малки и следователно по-гъвкави“, обяснява управителят.

Качеството

Позитивно за развитието на пазара на конгресна техника е качественото му подобрение, обясняват специалисти от фирмите. Последователността на изпълнение на една поръчка е поставяне на изискванията от страна на клиентите, изготвяне на технически план от фирмата доставчик и определяне на бюджета на проекта. 

Техниката за провеждане на конгреси се обновява и изменя непрекъснато, но това не влияе на търсенето, обяснява Атанас Лалев, управител на „Ирбис“. Последните новости на пазара са плазмените LCD и LED дисплеи, технологиите за широкоформатна проекция и електронните системи за гласуване. Клиентите искат също така самите лектори да са пряко визуализирани, като бъдат излъчвани и на отделни екрани от онези, на които текат презентациите им, допълва Красимир Ненчев от „Конгрес сервиз“. 

Източник:
в-к "Дневник"

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.115