EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

Събитиен БЛОГ / Човешки

Вземи в gLOG
02 Март 08, 15:36 / Автор: EventsTeam
Трагедията с изгорелия влак
Така се случи, че по-същото време пътувах с нощния влак, също в кушет вагон, по близките на трагедията дестинации. За случилото се разбрахме едва на сутринта - но остана горчилката, че това можеше да бъде и нашата съдба.
Снимка: БГНЕС

Случилото се със
загиналите хора в изгорелите спален и кушет вагон на влака София – Кардам край Червен бряг на 28 февруари 2008 г. късно вечерта наистина е трагедия - за жертвите, за близките, за пътуващите с БДЖ и за всички българи.

Така се случи, че по-същото време пътувах с нощния влак, също в кушет вагон, по близките на трагедията дестинации. За случилото се разбрахме едва на сутринта - но остана горчилката, че това можеше да бъде и нашата съдба.

Исками се да споделя и аз няколко мисли...

1. Наистина влаковия транспорт е удобен и като цяло безопасен. Удобен - защото можеш да се качиш в спалния вагон вечерта във София и рано сутринта да бъдеш отпочинал във Варна - пред теб е целия работен ден. Нещо което е трудно осъществимо, ако шофираш 7 часа. Безопасен е - статистиката го показва. За жалост трагедията със загиналите оборва статистиката.

2. Състоянието на влаковия транспорт е трагично. С изключение на новите мотриси Siemens Desiro (които на мен са ми неудобни за дълъг превоз), останалите купета и вагони са в окаяно състояние и единствено могат да ти напомнят минали времена. Окаяното състояние не се изразява в само в мизерни условия (в интерес на истината спалните вагони са чисти и поддържани), а в изискванията за безопасност, които никакви ги няма - няма пожарогасители, всичко е от лесно горими материали и тн. 

3. Трагично е, че в 2008 година, спалните вагони се заключват с вериги и катинари (да не влизат случайни елементи), прозорците са клеясали и залостени (да не влизат крадци), шафнерите спят и нямат елементарна организация при инцидент - катастрофа или пожар.

Ето и разказа на очевидеца Ивелин Иванов, публикуван в Dariknews.bg, който от първа ръка разказва за неразбориите на родните железници, полиция и служби като "Гражданска защита".

Свалям шапка на полицая, който в разказа на Ивелин се опитва да "въведе някаква организация при трагедията", за шафнерите и влаковите служители, които са помагали на хората...

Мир на праха на загиналите! Дано не се повтаря...

EventsTeam

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.0825