EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

Събитийни НОВИНИ / Прес съобщения

Вземи в gLOG
06 Февруари 08, 16:45 / Автор: Майкрософт България
Национална Кръгла маса за безопасността на децата в Интернет обедини медии, държавни институции, неправителствени организации, родители и деца
38% от българските деца в интернет са онлайн всеки ден, 50% от родителите споделят, че имат опасения.
София, 6 февруари, 2008 г. - Днес, по инициатива на Майкрософт България, детския портал Az-Deteto.com и фондация Благодеятел се проведе Кръгла маса, посветена на проблемите на детската безопасност в Интернет.

Национална Кръгла маса за безопасността на децата в Интернет

На снимката (от ляво на дясно): г-жа Наталия Андреева (преводач), г-н Лоран Мейсън (Майкрософт), г-н Орлин Кузов (Министерство на образованието и науката), г-жа Ширин Местан (Държавна агенция за закрила на детето), г-н Михаил Стефанов (АBC Design&Communication), г-н Огнян Киряков (Майкрософт), г-жа Нели Стоянова (Държавна агенция за информационни технологии и съобщения), г-н Георги Апостолов (Обществен съвет за безопасен Интернет) и г-жа Жюстин Томс (детски портал az-deteto.com)

Кръглата маса бе открита от г-жа Ширин Местан, председател на Държавната агенция за закрила на детето. Представители на Майкрософт България, Държавна агенция за информационни технологии и съобщения (ДАИТС), Министерство на образованието и науката (МОН) и Съвета за безопасен Интернет представиха своите гледни точки за безопасността в Интернет и споделиха добри практики. Участниците в Кръглата маса видяха кратък откъс от филма “Сърфирам безопасно”, заснет като част от кампанията “Децата безопасно в Интернет” и се срещнаха с главния герой на филма – 12 годишният Илия. Специални гости бяха режисьорът на филма Андрей Хадживасилев и Виктория Керин, лице на кампанията и участник във филма. За събитието пристигна и Лоран Мейсън, директор на Майкрософт за Европа, Близкия изток и Африка по въпросите на антипиратството и сигурността в Интернет. В дискусията се включиха представители на родителите, децата, учителите и медиите.

„Това, което се случва на нашите деца, когато застанат пред компютъра, е грижа на цялото общество. Държавната агенция за информационни технологии и съобщения подкрепя на институционално равнище всички инициативи и проекти на национално и европейско ниво за борба с вредното и незаконно съдържание в Интернет. От създаването на агенцията досега, участваме активно в няколко кампании за популяризиране на безопасно използване на световната мрежа, които са отличен пример за обединение на усилията на държавните институции и неправителствения сектор в името на децата. Кампанията по инициатива на Майкрософт се вписва в политиката на агенцията за непрекъснато обучение и популяризиране на умения и техники за безопасно сърфиране в мрежата. Днешната пресконференция съвпада с издаването на най-новия сборник, подготвен от нашите експерти – „Децата в новата информационна среда.” Книгата обединява документи и препоръки на Съвета на Европа за правата на децата в новата комуникационна среда, свободата на изразяване и възможностите за обучение,“ заяви г-жа Нели Стоянова, директор на дирекция „Информационно общество и информационни технологии” на ДАИТС.

„Наше проучване сочи, че най-активни са децата на възраст между 9 и 15 години (62%), като 38% от българските деца в Интернет са онлайн всеки ден. Децата най-често ползват Интернет в къщи – 81%, 13.9% от училище, а само 7.4% от Интернет клуб,“ сподели Жюстин Томс от българския детски портал www.Az-deteto.com.

Анкета, проведена сред деца от 6 до 14 години от София показва, че всички деца (100%) на тази възраст ползват Интернет. По-голямата част от родителите казват, че контролират децата си, а близо половината имат опасения от това, че детето им ползва Интернет. Над 90% от родителите споделят, че нямат специален софтуер на компютъра си у дома, който да предпазва от посещения на нежелани сайтове.

„Безопасността на децата в Интернет е един от основните приоритети на Майкрософт не само защото като технологична компания е логично това да е така, но и защото всички ние сме родители и носим своята отговорност за сигурността и информираността на децата си. Майкрософт вече предостави на всички, които искат да научат повече за сигурността онлайн, учебна програма за безопасно поведение в Интернет със ситуационни игри и въпроси, разработена в рамките на глобалната инициатива на Майкрософт „Партньори в познанието” и достъпна за всички чрез Мрежата на учителите-новатори - http://www.teacher.bg/, както и на сайтовете на повечето медийни партньори на кампанията,” каза Огнян Киряков, Генерален директор на Майкрософт България.

В международния ден за безопасен Интернет – 12 февруари 2008 г. ще се състои премиерата на документално-образователния филм “Сърфирам безопасно”, създаден като част от кампанията “Децата безопасно в Интернет”. Премиерата ще е в Дом на киното, София, от 19.30 ч. Вход свободен.


За кампанията „Децата безопасно в Интернет”

Кръглата маса е част от кампанията „Децата безопасно в Интернет”, която стартира в началото на декември 2007 г. Повече от 1700 деца са дали свое предложение за Осмо правило за безопасно сърфиране в Интернет, в допълнение на вече предложени седем. Майкрософт предостави безвъзмездно образователна програма с интерактивни игри, разработена в рамките на инициативата „Партньори в познанието”, чрез които децата усвояват основните правила за безопасно поведение в Интернет. Тя е достъпна за всички чрез Мрежата на учителите-новатори - http://www.teacher.bg/, както и на сайтовете на повечето медийни партньори на кампанията.

Медийни партньори са Българска телеграфна агенция, Пари и ipo.bg, Телеграф, Монитор, Computerworld, Infoweek, Компютри, Personal Computer World, сп. Computer, АзБуки, www.az-jenata.com, www.actualno.com, www.mess.bg, www.crazy.bg, www.screen.bg, www.diploma.bg, Atol.bg, Elmaz.com и Sibir.bg, телевизионното предаване Hi Tech, телевизиите 7 дни, GTV и Евроком.

Кампанията „Децата безопасно в Интернет“ е съвместна инициатива на Майкрософт, детския портал www.Az-deteto.com, Асоциация ПОТРЕБИТЕЛ БГ, Националната Гореща линия за борба с незаконно и вредно за деца съдържание в Интернет, Обществения съвет за безопасен Интернет, МОН, ДАЗД, ДАИТС, SOS Детски селища България, Асоциация Родители, фондация „Благодеятел“ и Българска асоциация по информационни технологии.

За компанията Майкрософт

Учредена през 1975 година, компанията Майкрософт (NASDAQ “MSFT”) е световен лидер в областта на софтуера, услугите и Интернет технологиите за компютърно управление на бизнеса и човешките ресурси. Фирмата предлага широк спектър от продукти и услуги за бизнес и частни потребители, като всеки продукт е създаден, за да даде сила на потребителя навсякъде, по всяко време и на всякакъв вид устройства. През юли 1999 г. Майкрософт откри свой офис в България.

За допълнителна информация:

Наталия Димитрова

“Връзки с обществеността”

Майкрософт България

Т: 02/9657 333

М: 0889 400 177

Е: nataliad@microsoft.com 

Източник:
Майкрософт България

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.0861