EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

Събитийни НОВИНИ / Новини от събития

Вземи в gLOG
29 Януари 08, 15:30 / Автор: Investor.bg
Инвестор.БГ очаква 2,5 млн. лв. приходи и 15% дял от онлайн пазара за 2008
Целият пазар на интернет реклама в България през 2007 г. е бил около 12 млн. лв. нето, като е нараснал с 60% спрямо постигнатите година по-рано 7,5 млн. лв.
До края на 2008 г интернет пазарът в България ще генерира около 18 млн. лв. (нето) приходи от реклама, от които 2,5 млн. лв. ще са нетните приходи на Инвестор.БГ АД. Това прогнозира на пресконференция днес изпълнителният директор на компанията Любомир Леков. Така интернет групата очаква да постигне дял от около 15% към края на настоящата година спрямо 12,5% в момента.

Целият пазар на интернет реклама в България през 2007 г. е бил около 12 млн. лв. нето, като е нараснал с 60% спрямо постигнатите година по-рано 7,5 млн. лв., съобщи още Леков.

За 2007 г. дружеството отчита приходи от продажба на услуги в размер на 1,446 млн. лв., което е ръст от над 130% спрямо предходната година.

Месечната аудитория на групата сайтове, собственост на компанията, вече е над 1 млн. уникални потребители, каза още Любомир Леков. Така Инвестор.БГ АД покрива над 46% от всички интернет потребители в България.

Ръководството на интернет групата обяви и своите прогнози за резултатите на Инвестор.БГ АД за следващите пет години (базирани на изготвения бюджет от дружеството):

- За 2008: приходи от 2,5 млн лв. и нетна печалба от 600 хил. лв.;
- За 2009: приходи от 4,2 млн. лв. и нетна печалба от 1,3 млн. лв.;
- За 2010: приходи от 6,5 млн. лв. и нетна печалба от 1,8 млн. лв.;
- За 2011: приходи от 9,5 млн. лв. и нетна печалба от 2,2 млн. лв.;
- За 2012: приходи от 12 млн. лв. и нетна печалба от 3 млн. лв.

Компанията очаква нарастване дела на интернет рекламата от общите рекламни разходи, като очакванията за България са през следващите няколко години той да варира между 5 и 10%. Към момента този дял е около 3 на сто.

Като най-активни рекламодатели в интернет през миналата година се очертават телекомуникационните компании, показва проучване на Инвестор.БГ. БТК груп и М-тел са основните играчи в тази област.

Традиционно представени в интернет са финансовите институции като ДСК, следвани от ОББ и Първа инвестиционна банка. Продължава силното присъствие и на технологичните компании като HP, които все по-често предпочитат мрежата пред традиционните медии.

С амбициозна интернет активност се откроява и автомобилната индустрия през 2007 година, която през 2006-та направи първи стъпки в онлайн рекламата. Все повече авиокомпании също решиха да популяризират услугите си сред интернет потребителите.

Лидерската позиция на финансовата медия Investor.bg привлича и една голяма част от финансовите посредници като рекламодатели в групата.

Сред постиженията на Инвестор.БГ АД за миналата година е достигането от новинарския сайт Dnes.bg на дневна аудитория от над 100 хил. уникални посещения. Така, по-малко от три години след създаването си, Dnes.bg влезе в списъка от най-влиятелните медии в България, заяви оперативният директор на Инвестор.БГ АД Ивайло Лаков.

Като част от другите успехи на групата той посочи стартирането на сайта за даунлоуд на музика MP3.bg, закупуването на сайта Teenproblem.net, обновеният дизайн на Tialoto.bg, пускането на видеоматериали в Investor.bg, началото на инициативите на финансовия сайт „Клуб Investor.bg“ и „Академия Investor.bg“, спечелването за поредна година на награда от БФБ-София за електронна медия с най-голям принос в правдивото и професионално отразяване на капиталовия пазар.

Освен това сайтът за запознанства Aha.bg, част от портфолиото на дружеството, се превърна в най-посещаваният сайт в своя сегмент, а с нов дизайн и функционалности своите потребители радва и сайтът за лични и корпоративни блогове Blog.bg. Спортната онлайн медия Gol.bg пък предложи на феновете нов специален проект – фенсайтове за привържениците на различни футболни отбори, а интернет каталогът Start.bg вече може да се похвали с близо 1200 теми. 

Общи данни за компанията Инвестор.БГ АД. Прогнози за развитието на интернет пазара

Източник:
Investor.bg

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.0917