EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

  [BG]   EN  
EVENTS.dir.bg | Блог за успешни събития

 
Рейтинг: 3.00
(1139)
Успешни СЪБИТИЯ
Събитийни НОВИНИ
Събитийни ПАРТНЬОРИ
ФОТО от СЪБИТИЯ
ВИДЕО от СЪБИТИЯ
Списък
ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети
БИЗНЕС Новини


Изпрати ИНФО Събитиен БЛОГ За Нас Контакти

ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪБИТИЯ - Добра практика и Съвети / Връзки с медиите

Вземи в gLOG
18 Ноември 07, 12:53 / Автор: Деница Сачева*, в-к "Капитал"
Не съм PR, а корпоративен дипломат, моля
Интернет, интернет и интернет е акцентът от годишната среща на IPRA в Лондон.
Корпоративните комуникации заемат все по-голяма част от всекидневието на PR практиците, връзките с традиционните медии намаляват за сметка на нарастващите блогове, сайтове и форуми, само един от трима РИ-и в света измерват ефективността на кампаниите си.

Това са само част от глобалните тенденции в професията, които бяха дискутирани по време на третата годишна среща на високо равнище на Международната PR асоциация (IPRA) в Лондон миналата седмица, събрала повече от 160 души от над 40 страни.

Бъдещето на PR

Все повече PR практиците в света преразглеждат важността на връзките с традиционните медии и обръщат поглед към новите информационни технологии. В света има над 111 млн. блогове и техният брой се увеличава всяка минута. Бурята от идеи, мнения и коментари в интернет променя коренно начина на правене на PR. "Ако преди говорехме за това как да контролираме посланието, днес вече говорим за това как да въвличаме нашите потребители в правенето на самото послание", казва Райнер фон Милецки, директор "Комуникации" на ИТ гиганта Dell, който нарича PR професионалистите "архитекти на съвременния разговор". Според Пол Марсден, директор на Clickadvisor, бъдещето на PR е в слушането. "Ако попиташ хората и после изслушаш отговора, те стават по-склонни да адвокатстват на твоята кауза", разказва той. Така например фармацевтичният гигант Glaxo си има свой интернет портал, през който слуша потребителите си, а PR мрежата Hill & Knowlton създават бъдещите си стратегии за развитие с помощта на всички служители във вътрешната виртуална мрежа. Economist пък (носители на тазгодишната награда на Президентът на IPRA за заслуги в развитието на обществените комуникации) вече може да се слуша онлайн.

Интернет променя и политиката

Според Ед Вейзи, член на Британския парламент и министър на културата в сянка от страна на консерваторите, политиците все повече използват сайтове, блогове, форуми, видеообръщения, за да представят политиката си, но и за да получат обратна връзка от избирателите си. Интернет е предпочитан от политиците и заради ограничения в даренията и парите, които могат да се изхарчат за една кампания. Така например във Франция право на дарение на партии и кандидати имат само физически лица, и то максимум до 500 евро всеки. Наред с това политическата реклама е забранена. "Французите обичат разговорите и мразят политиците. Ние сме странна страна, но някои са горди с това", споделя Кристоф Жинисти, PR съветник на канидатът за президент на Съюза на френската демокрация Франсоа Бейро, останал трети в надпреварата. Френските политически избори изобилстват с интернет решения и реклами. По време на кампанията всеки път, когато в търсачките някой потърсел информация за конкурентите, на страницата с резултатите изгрявала реклама на Никола Саркози, която казвала: "Ако този въпрос те интересува, ела и го дискутирай с мен!"

Навсякъде по света бизнесът само може да се мечтае за размера на безплатната публичност, която получават политиците. Политическите партии развиват свои марки, работят активно с медиите, търсят начин да разберат по-добре гласуващите за тях избиратели. За разлика от компаниите, за които всяка информация следва да се появи или като реклама, или като платено съобщение, политиците заемат огромна част от медийното пространство. От своя страна обаче колкото по-големи и влиятелни стават компаниите, толкова повече място в политическите процеси започват да търсят те. Мултинационалните компании отдавна действат като протодържави, казва Джон Маклеод, управляващ директор на Weber Shandwick.

Оттам идва и новата роля на PR професионалистите - на корпоративни дипломати. На хората, които свързват, убеждават и помагат на компаниите да постигат добри резултатите с отговорност и грижа към околната среда и обществото в партньорство с правителствата и гражданските организации.

Каре

Един интересен победител


- Edelman за Американската сърдечно-съдова асоциация, награда на Cephalone за здравеопазване

Болестите на сърцето са убиец №1 на американските жени. Насочена към жените на възраст от 35 до 54 години, кампанията включва сайт на английски и испански език, месечен онлайн бюлетин, брандиране на национални и регионални медии с послания, лобиране сред влиятелни политици и сърдечно-съдови специалисти. Резултатите са повече от 1.8 млрд. импресии за първите шест месеца, повече от 12 800 компании стават партньори на кампанията, организирани са над 150 национални събития, включващи Национален ден на облеклото в червено и Червени американски градове.

* Авторът е основател и управляващ директор на IntelDay Solutions, носител на Златната награда на IPRA за 2007 в категория "Публичен сектор"

Източник:
в-к "Капитал"

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.0781